Samvete hit och samvete dit...

Det känns verkligen som att jag bara ältar och ältar just nu, men det är där bloggen kommer in, det är här jag ger utrymme för mitt ordbajsande just nu. Annars hade jag förmodligen tjatat öronen av mina nära.
 
 
Något som känns konstigt är att vi , jag och Mogge, har dåligt sammvete, fast det är på skolan dom vägrar att hjälpa.
Vi försöker så gott vi kan att få vardagen att bli så bra som möjligt för alla våra 3 barn - bildschema, förberedelser, schema för vem som gör vad och när, motorikträning, avslappningsövningar och träningen av det sociala som han faktiskt behöver osv, osv...
Det är ju skolan som har fått en resurs för Alfons, som han visseligen inte får använda sej av. Som läraren har bestämt att han inte behöver.
Fast rent krasst så skulle inte resursen ifråga vara där om inte Alfons var där. Vem använder upp Alfons "skolpeng"?!
 
Nej, vi vill se resultat!
Vi vill se att Alfons trivs i skolan och inte låtsas vara sjuk för att slippa gå iväg på morgonen.
Vi vill se allt det possitiva läraren pratade om innan Alfons började på den nya skolan, hur spännande det skulle bli att jobba med honom osv..
 
Hade vi vetat hur bra han hade det i Kövra, så är jag inte säker på att vi hade flyttat.. Eller rättare sagt, hade vi vetat det vi vet nu, så hade vi nog bott någon annan stanns.
Det lätt att vara efterklok...
 
 

Kommentarer
Postat av: Mona (Therese´s kusin)

Finns du på facebook kan dessa två grupper vara nått att gå med i. Den första är autismspektrum skola. Där kan det finnas hjälp och stöttning för att hjälpa er så det blir bra för er och Alfons.

https://www.facebook.com/groups/113020035426889/
https://www.facebook.com/groups/297995581560/


Svar: Tack snälla du! Ska genast kolla upp det :)
Macknow

2013-02-11 @ 18:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0