Att simulera en magsjuka!

Alfons vill verkligen inte till skolan på mornarna, imorse försökte han kräkas. Det gick inte så bra eftersom jag såg att han inte kräktes. Efter det försökte han bli varm om pannan så att han skulle ha feber. Allt för att slippa skolan! Detta sker så gott som dagligen :( Frågar man han efter skolan hur dagen har vart säger han oftast att den vart bra, men att se hur han gruvar sej inför skolan är jobbigt. Skit jobbigt! Jag önskar att jag kunde krypa in i hans huvud och ta reda på exakt vad han inte gillar med skolan och hur vi kunde få han att se fram emot skolan och kompisar... Men med tanke på att Alfons lärare sagt till mej att hon INTE tycker det är roligt att ge Alfons den extra hjälp han faktiskt behöver, så kan det vara så simpelt att han faktiskt känner av henne och vill vara henne till lags och därför jobbar extra hårt i skolan för att inte visa av sina problem... och sen blir allt jätte jobbigt mär han kommer hem..? Jag har ingen aning men tycker det är tragiskt att han inte alls vill till skolan utan försöker hellre kräkas för att få vara hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0