jag tänker inte sätta fler barn till jorden!!

Men ibland känns det som att det är meningen att vi ska bli en "familjen annorlunda"..JAG VÄGRAR DOCK!!
Det är nämligen så att jag och maken har verkligen inga problem att bli gravida. snarare tvärtom! Och det är inte alltid possitivt så attt säga.. Vi har blivit gravida inte mindre än 7 gånger- 3 barn, ett missfall och resten kan ni räkna ut själva antar jag? De oönskade graviditeterna har alla skett då vi faktiskt använt preventivmedel. Så som sagt är det inte alltid kul att bli gravid bara av att tvätta våra underkläder i samma tvättmaskin.
Nu sedan Ebba kom (över ett år alltså) så har jag försökt att få en koppar spiral insatt (det preventvmedlet som faktiskt har fungerat) MEN det verkar vara ett näst intill omöjligt uppdrag att få tag i någon som kan hjälpa mej med detta. Det ska helst göras på kvinnokliniken i Östersund så att jag kan få något lugnande, dom får man aaaldrig tag på och när man väl får tag på dom, så sätter dom endast i spiralen när jag har mens, helst på min femte mens dag. EN dag i månaden alltså?! När den jävla femte dagen infaller varje månad är det ingen som vet eftersom mensen inte är exakt varje månad, så att boka in en tid är uteslutet. Så jag ska ringa varje månad för att se om dom har en tid åt mej.. hitintills har dom inte haft någon.. så jag beslutar mej tillslut att låta min lokala barnmorska göra det och ringer dit.. Semester... suck.. så jävla kul med ballong dansen är det inte!! Tips någon eller någon som kan göra det svart?? bara jag får en  redig fylla så kan jag nog överleva ;)
dom må vara de tre finasre ungarna i världen, men tre är mer än nog!!

Kommentarer
Postat av: Cemo

OJ! Jag har stoppat i 2 st på ett år och behövde knappt boka tid. Från en dag till en annan. Och här vill de helst göra det när man har haft mens. Man har en vecka efteråt på sig!

Östersunds sjukvård är ingen hit...

2012-08-13 @ 14:47:50
URL: http://bulvanerna.wordpress.com
Postat av: Åsa

Jag har samma problem =( vette fasen vad man ska göra alltså!

2012-08-14 @ 15:12:27
URL: http://missosd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0