Egentid!

Jag har ett ganska stort behov av egentid, och med egentid menar jag tid utan mina barn. Helst utan barn alls!! Så på Måndagar förvandlas jag och Sandra till värsta slagens bil bingo kärringar. Ja jag vet, det låter skittråkigt men det är det verkligen inte. Vi hinner skratta, känna lite spänning, föra djupa samtal och fika. Handen på hjärtat så skulle jag nog kunna göra precis vad som helst utan barn och njuta för fullo. Men det blir liksom lite svårt att hitta egen tid när Mogge har oregelbundna arbetstider och jag jobbar oftast dygn, så just nu kretsar livspusslet kring att få våra arbetstider att gå ihop utan att behöva lämna barnen själva eller med barnvakt. Att få ege tid en art med Mogge är mer eller mindre uteslutet och händer sällan, max 2 gånger per år och då oftast för att vi måste uträtta ärenden eller liknande. Och med tre barn hemma ett helt sommarlov så är man rätt trött när Mogge kommer hem och orkar inte hitta på något. Dessutom bor vi så avsides så det blir långt att åka för att hitta på något..
och vad jag ville ha sagt med  detta? Inte en aning!! efter bingon smög jag och sandra runt och tjuvkikade på hus..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0