JAMTLI

idag har jag och barnen tillbringat ett par timmar på Jamtli, på innomhus museumet (eftersom Kelly frös trots 3 lager varma kläder) själv hade jag aldrig vart på museumet förrut och jag kan egentligen inte påstå att jag vart jätte imponerad heller. Barnen tyckte det var spännande med alla uppstoppade djur, mörka lokaler och olika gångar, och det var väl huvudsaken :)


kollar på en stackars fisk som simmade runt i någon slags damm


liite nervös att ställa sej framför en uppstoppad björn =)




Ett "disco rum" lyckades dom hitta också =)


vikinga båt


Skattkista





Efter mysiga timmar var vi hungriga och MAX fick sej ett besök av 3/4 av familjen Macknow.. Alfons åt som en häst och bad om mer mat efter han ätit upp, dock fick han nöja sej med en glass istället (mycket bättre va??;))

Nu har vi nästan nyss kommit hem och jag hör hur maken svänger in i carporten just nu.. nice!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0