Nytt hus...

..är vi sugna på att köpa!

Alltså inte ett sprillans nytt (eller jo allra helst, men det har vi inte råd med) men ett bättre begagnat åtminstone.

Vi kan tänka oss att bo i Myrviken, Oviken eller hackås, iallafall känns det så just nu.. Meeen, det verkar inte finnas några hus där just nu :(
fast det är klart, först ska vi hitta någon som vill köpa vårat hus, så någon jätte brådska är det knappas..

En stor anledning till att vi känner för att flytta är för att det är en hel del som borde göras här, inget som det är någon panik med, men någon gång måste det göras.
Dessutom vill jag ha gång avstånd... till nåt! En affär typ..
Och sedan tänker jag lite på barnen, vad gör dom i Kövra om 5-15 år?! Visst finns det barn och så här, men jag vill att dom ska kunna välja på saker att göra, vänner att gå/cykla till och inte behöva skjutsa dom jämt..


Sen kommer vi ju till ett litet problem.. OM vi får huset sålt innan vi hittat ett nytt hus, innebär alltså det att vi måste hitta ett provisoriskt boende.. MEn barnen och deras dagis då!! Jag vill ju inte att dom ska gå på ett dagis bara ett litet tag tills vi hittat huset vi vill bo i.. Bor vi provisoriskt någon stanns inte så långt från dagiset dom har nu, så får dom såklart gå kvar, för vi trivs ju jätte bra med det.. men att åka flera mil extra för att hämta lämna känns ju inte heller så attraktivt direkt.. Och eftersom vi inte VET vart vi villl bo så kan vi inte sätta dom på det "riktiga" dagiset som dom ska gå på när vi väl flyttat heller.. :/

Jaja, nu är det ingen brådska med att flytta, men det vore himla kul!!

Så nu vet ni det :)

Kommentarer
Postat av: Lola

Jag antar att ni har kikat på hemnet.se? :-)

2010-03-03 @ 22:18:51
Postat av: Gärdvall

Det finns ju ett hus i Myrviken, men jag antar att ni redan har sett det... http://www.blocket.se/jamtland/Villa_i_Myrviken__Oviken__25835495.htm?ca=3&w=1&last=1

2010-03-03 @ 22:41:07
URL: http://gardvall.blogg.se/
Postat av: Lola

Jag mailade en killkompis i Hackås för att höra om han känner till något hus. Har inte fått något svar ännu. :-)

2010-03-03 @ 23:19:15
Postat av: Mona

Nemas problemas.

Det måste väl finnas billiga tomter att få tag i, alternativt köpa ett billigt fritidshus för rivning och då har ni ju (förhoppningsvis) redan el och avlopp indraget.

Ett hus kan ni få för strax över millen (1070´) för 100 m2 plus 50m2 inredningsbar vind som ni gör iordning när ni vill/har råd.

När ni har köpare på erat hus så beställer ni det nya huset som de smäller upp på några veckor, tapetserat och klart.

Tadaaa.......

Herregud vad bra jag är :-)

2010-03-04 @ 08:57:02
Postat av: Mona

Duger inte Fåker?

Där kostar en tomt 19000 kr.

1,2 miljoner så har ni ett sprillans nytt hus.

Och räntan är fortfarande billig......

2010-03-04 @ 09:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0