Eftermiddagen jag bara vill glömma!!

Ush, fy och blä!!

Eftermiddagen har vart HEMSK!!

Det börjar med att jag inte tar mej upp på gården och måste halka ner på grannens (tack och lov) uppskottade åker och parkera bilen där.
När vi kommer in börjar Alfons gråta ohämmat, han berättar att han har ont i örat och fortsätter gråta.. och gråta..
Jag tycker såklart jätte synd om honom och försöker gör allt för att han ska må bättre, utan någon som helst framgång, tyvärr..
Inser snart att vi glömt toa papperet som vi skulle låna av Emilia, hemma hos Emilia.. Ok, så då är vi utan skithus papper då..

Kelly gnäller och gnålar!! "Ont här, ont där, jag är sjuk osv...."

Jag antar att Kellys gnäll beror på att Alfons får så mycket uppmärksamhet och ber henne var tyst och snäll eftersom storebror har ont..

Ringer sjukvårdsrådgivningen som ber mej avvakta i 2 dygn. Svär allt vad jag kan för mej själv efter jag lagt på och tycker synd om min son.

Tar tillslut tempen på Kelly eftersom hon påstår sej ha feber.. Mycke riktigt, 39,2 graders feber..suck..
Ok, bara be Kelly om uräkt och diplomatiskt dela min uppmärksamhet till mina 2 små sjuklingar.

Mogge ringer och talar om att han ska till Sundsvall med praktik platsen och kommer väl, i bästa fall, hem klockan 03.00..

(Notera att Alfons skrikit och grinat konstant i ca 2 timmar nu)

Det var ungefär då jag gav upp och tog med barnen upp och gjorde kväll med dom..
Lyckades få i Alfons en Alvedon (stolpiller) och han verkade bli lite bättre efter det..
Kelly avstod en Alvedon artigt med: "nej tack mamma jag vill inte ha medicin i rumpan, kanske en annan dag" såklart efter hon sett hur jag brottats med Alfons för att lyckats.

Japp, så nu vet ni på ett ungefär hur min eftermiddag sett ut och jag väntar på en strålande natt..

Och idag, till skillnad från igår, så tycker jag faktiskt mer synd om mina barn, än om mej själv!

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Jag tycker synd om er alla tre! Men jag sitter ändå här och skrattar åt Kellys ovilja mot Alvedonen...

2010-03-11 @ 22:49:37
URL: http://gardvall.blogg.se/
Postat av: Mimi

FY fasen vilka dagar du har nu. Stackars de små, det är vidrigt när man inte kan hjälpa dom och ännu värre när man är slut själv... Spy ut all galla du kan i bloggen så kasnke det blir lite lättare att andas sen.



Kram på er!

2010-03-12 @ 07:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0