En mammas bekännelse :,(

Idag har jag gjort det värsta tänkbara mot min son...Nästan iallafall! Men det känns som det inte kunat bli värre!

Bör väl inte skriva detta, då folk kommer tro att jag är en fullständig idiot och oförmögen att ta hand om mina barn..

Meeeen, jag gör det ändå.. Att bikta sej ska tydligen hjälpa, har jag hört..


Idag när jag lagade middag lät jag barnen hjälpas åt med dukningen av bordet. Tallrikar, glas, gafflar och knivar.. Grill knivar!! Ni vet sånna med vassa tänder... (?????????)

Jag står iallafall och kokar sås med ryggen mot barnen, jag vände mej om och kollar varför de skriker.. Där sitter dom och vifftar med knivarna mot varandra, jag ber dom sluta, men de fortsätter och knivarna är farligt nära deras ansikten. Jag reagerar instinktivt.. Vilket jag INTE skulle gjort!!

(Här kommer det..)

Jag rycker av Alfons kniver! Och DÅ skar jag också han, jag ryckte från fel håll och han fick hela den tandade delen av kniven dragen genom handflatan... VARFÖR!! Varför, varför, varför, varför, varför gör man så!!??? Eller rättare sagt, man gör inte så!!

Han skar sej i hand flatan (ytligt) och på Höger långfinger (djupt) och det blödde och blödde, det ville inte ge med sej.. Alfons grät och jag skämdes...som en hund!
Jag bad om förlåtelse gång på gång och talade om att det inte var meningen..
Till svar fick jag mellan kippningarna: "jag vet mamma, men jag blöder och det gör ont"

Stackars liten!!
HUR DUM FÅR MAN BLI?!
Men jag vart rädd att dom skulle skära varandra och det hela slutade med att JAG skar min egna son :,(

Alfons ville ringa till sin pappa och tala om vad som hänt och då säger Alfons: "pappa visst får man bara skära i maten och inte på människor?"

Ush, nu blir jag gråtfärdig igen och skäms ännu mera!!



Älskade unge, det var inte meningen!!

Kommentarer
Postat av: Marleen

Jag måste ha lite graviditetshormoner kvar för jag blev tårögd av att läsa hur fint han tog det hela:

"jag vet mamma, men jag blöder och det gör ont"



Men sedan fnissade jag:

"pappa visst får man bara skära i maten och inte på människor?"

2010-06-02 @ 23:11:05
URL: http://zasett.blogg.se/
Postat av: Lola

Nämen du, ibland blir det lite tokigt. Du ville ju bara skydda dina barn. :-)

Känn dig inte som nån hemsk mamma för det är du ju INTE! :-)

2010-06-03 @ 07:44:31
Postat av: Sandra

Som föregående talare har sagt, det kan bli knas när man vill att det ska bli rätt!

En olycka händer så snabbt och denna olycka kanske räddade en annan som kunde ha gått värre! Se det positivt att inget barn förlorade någon kroppsdel! Det blev blod och tårar, men förstår din känsla men du är en god mor Carro!! <3

2010-06-03 @ 19:34:48
URL: http://lillis85.blogg.se/
Postat av: Ullis

De dära kunde hänt vem som hälst.. man får lite panik o tänker sig inte riktigt för.. man är inte mer en människa... Carro DU ÄR EN BRA MAMMA<3

2010-06-03 @ 20:57:43
Postat av: Mona

Men carro, jag kan tänka mig tusen saker man kan göra mot sina barn som är hundra gånger värre.

olyckor händer.

2010-06-04 @ 17:16:15
Postat av: Kicki

Hade kunnat hänt vem som helst!!!! Tror INGEN klandrar dig!!!!! :) Ibland tänker man inte på vilket ansvar man ger sina barn, ibland tänker man inte särskilt mycket alls, ibland tänker man att det kommer gå bra, ibland händer saker bara.. vilket fall så händer det någonting för ALLA! Jag tycker det är mycket värre när man skiter i saker, som t.ex att smörja in sina barn i solskyddskräm eller dyl. vilket väldigt många gör :/

2010-06-04 @ 22:38:50
URL: http://ekogatan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0