Stor kille ju!

Idag gick Alfons sin första dag på "Lokatten" som hans nya avdelning heter. Ett litet hus på skolgården som dom hyr av kyrkan för att ha "mellan barnen". Han verkar tycka det är jätte kul och dessutom är det bra att han och syrran får vara i från varandra ett tag under dagarna =)

Det var inte helt självklart att han skulle få flytta till den avdelninge, trots att alla hans dagis kompisar i samma årskull skulle flytta dit.. Nej, för Alfons är ju autistisk och då ska inte han få gå på samma avdelning somde han ska gå skola med, tydligen.. Men både vi och de på Hab. tyckte det var självklart att han skulle flytta!
Ok, han har svårt med kompisar, men tro fasen det när han har en lillasyster som är han i hasarna hela dagarna. Nukan han ju försöka få egna kompisar iallafall!
Och dessutom är han långt ifrån efter mentalt, på 3-års kontrollen sa dom ju att han var som en 5-åring så..=)

Skam den som ger sej (fast jag behövde inte tjata så mycket heller iofs)


Imorgon följer stor killen med mej till stan, han skulle promt sova hos sin momma och det hade momman inget emot!
Alfons ringde själv och frågade sin momma "hej momma, det är Alfons. JAg vill komma till dej och sova, får jag det??"

Momman sa att det var det sötaste hon någonsin hört och att han var mer än välkommen =)


"Du är min bästa kompis mamma"

Kan man annat än ÄLSKA?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0