Inga fler vattkoppor....

.. har dykt upp på Alfons lilla söta kropp, ingen feber och knappt någon klåda.. Hoppas det förblir så, 20 stycken, pigg och glad=)

Annars idag har vi vart till Mogges syrra och uppvaktat henne eftersom hon fyllt år..
barnen lekte och vi drack kaffe..

Vi har förresten lagt av med LCHF-kosten.. Den verkade inte vara något förr oss eftersom vi inte gått ner ett gram av det och dessutom stog all den feta maten mej upp i halsen..
Men sötsuget är nästan borta, vi äter hälsosamt och vi rör oss (jag iallafall) Och på det har jag gått ner drygt 1,5 kilo.. Så det är nog det allra bästa.. 5 kilo till (till att börja med) men jag vill faktiskt inte bli fööör smal heller. Men det skulle nog inte kunna inträffa för den delen heller.


Nu sover barnen och även denna helg har vart godis fri, utan ens ett önskemål om godis =)
Idag fick dom vindruvor och en liten förpakning russin och nu ikväll en banan i soffan.
Vi vuxna skapar deras behov och ett godis behov i den unga åldern behöver dom inte anser jag.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag tror att man inte ska hålla på med dieter. Sunt förnuft = det bästa. Innerst inne vet man nog vad man bör låta bli :)

2010-01-23 @ 22:44:52
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag har också provat LCHF utan några vidare resultat, iof gick jag ner ca 3 kilo direkt men det sägs ju bara vara vätska.

Tycker erat val låter väldigt sunt...äta normal & röra på sig brukar vara den bästa kombon. Sen brukar man ju på något konstigt sätt gå ner i vikt när man inte tänker på det :-)



Kram på Er!!!!

2010-01-23 @ 23:36:01
URL: http://nettaniversen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0