Dileva vs. Häxan sur-tant!!

Precis just nu sitter Kelly och kramar mej samt smeker min kind.. Detta hör I N T E till vanligheten just nu.

Våran yngsta (än så länge) är i en svacka just nu, inget är roligt, det går inte att prata med henne utan att hon avbryter oss med fraser som "dumma mamma", "BAJS!!" "jag lyssnar inte på dej" osv...suck..
Dessutom morrar hon och ansiktet blir som förvridet på henne när hon är som mest frustrerad...suck igen..

Jag gissar att dettta beror på brist på struktur sista månaden i kombination med trots. Hon var sjuk i 2 veckor, sen vart det julledighet och toppa det med att vi vissa dagar behövt barnvakt för att jag ska kunna ta mej iväg att jobba.. Så visst förstår jag henne. Dock avskyr jag beteendet och det tär på familjen... Gränslös kärlek är det såklart i vilket fall som helst, lite svårare att hitta ljusglimtar just nu bara..


Alfons däremot han är i en riktig "Dileva" period :)
Han vill kramas, allt är underbart enlig honom själv och han är bara allmänt lycklig.. Vilket såklart är jätte kul och härligt, dock hade jag föredragit att båda våra älsklingar var i den fasen just nu...
Man kan inte få allt ;)

Jätte mysigt att se Alfons visa alla dessa känslor, nästan som om han har gömt dom fram tills nyss. Detta känns lite som en bekräftelse på allt extra jobb vi faktiskt lägger ner på våran speciella lill grabb!


Nu har jag svammlat klart för ett tag!



Ett av årets syskon foton från fsk!! vackra´!


Kommentarer
Postat av: L-

Ååh, du får hälsa pruppungarna att jag ska försöka komma någon dag efter nyår. :)

2010-12-30 @ 23:00:43
URL: http://lizamacknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0