Inte riktigt som vi tänkt...

Nog för att jag hann med lite rensande, kastande och röjjande här hemma igår.. Men på kvällen då barnen lagt sej, då man brukar ha mycket tid... då åkte vi in på akuten, jag och Alfons.

Stackaren hade jobbigt med andningen hela dagen och en jävla hosta (rent ut sagt!!) pratade med 1177, som ville att vi skulle komma in..

"Ehhhh, nu känner jag mej som världens sämsta förälder, jag och maken drack en varsinn öl till middagen och kan alltså inte köra in" fick jag förklara med svannens mellan benen.

Hon skrattade och sa att "så kan det bli" jag skickar en sjuktaxi till er..

TACK!!

Vi fick komm ain på en gång, Alfons fick medicin (dock inte helt utan skrik, bråk och massa svett och tårara, från Alfons) Stackaren var helt färdig efter 2 doser starkare medicin än den vi har hemma, som förövrigt inte fungerade alls och som vi hade jätte svårt att få i han under hela dagen..

Hem fick vi också åka taxi och var hemma ca kl. 00.30.. Trött mamma och trött son!


Påminn mej om att ALDRIG åka tixa till stan (när inte landstinget betalar alltså!!) 990:- slutade taxametern på.
Dock kan jag ev tänka mej att ta en taxi hem, för där slutade taxametern på 476:-.. Lusigt tyckr jag, när det är exakt samma sträcka...?

idg mår Alfons betydligt mycket bättre men ska fortsätt ta sin medicin i ca 2 veckor till... = 2 inte så roliga veckor för oss att trilskas med honom och medicinen...

Kommentarer
Postat av: svörmor

Har provat ringa ikväll men det var upptaget, hoppas allt är bra .

Kramar till er alla :)

2010-08-16 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0