Påskafton

Påsken har vart lugn och städad, precis som alla våra påskar har vart och förmodligen kommer att vara. Inget mej emot, en chans att vila upp sej =)

Igår var vi iallafall till barnens farfar och Elenore. Kelly har saknat sin farfar hela veckan och igår fick hon äntligen träffa honom.. Visserligen var hon supre blyg, men ändå! Hon har tillochmed gråtit efter honom i veckan=)






Innan vi åkte till farfarn igår ville barnen blåsa och måla ett varsitt ägg till farfar och Elenore också:



Dom vart jätte fina men jag glömde så klart att fota konstverken :(


Hemma hos farfar var barnen fotografer:


Så här såg all abilder på mej ut när Alfons fotat.. Halshuggen=)


Idag var jag och barnen ut på promenad här i byn medans Mogge målade en vägg i hallen.. dessvärre fick vi ringa Mogge ca 30 minuter senare eftersom Kelly gick igenom isen och jag fick hoppa i och hämta upp henne.. dyngsura och iskalla kom Mogge..



En enorm vattenpöl, bara huvudet på barnet stack upp...Jaja, nu gick det ju bra, men tänk om pölen vart på gården här hemma och jag släpt ut dom och själv var inne  *ryser*

Nu ska vi snart åka till Svensta och handla.. Resten av dagen blir lugn. Tanken var att vi skulle fira mammam som fyller år, men hon har magsjuka och då står vi över..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0