Äntligen!! =/ (långt)

Jag har för en gång skull den lättaste läggningen med Kelly på evigheter, hon pussar och kramar mej och säger glatt god natt och sen var hon tyst..

Men min äldre son, han har just somnat i soffan och där får han banne mej sova kvar nu!
Han har inte sovit på hela dagen och borde alltså vaar jätte trött, men lik förbaskat så vägrar han att sova och är pigg och rastlös som bara den.
Så efter drygt 1 timma i sängen så låter jag han komma upp en liten stund och sitta i soffan med mej.

Men han är så rastlös och uppstressad hela tiden och kan varken sitta still, lyssna eller vara tyst. Så har han  vart i drygt en vecka nu och jag står snart inte ut längre! Det är jätte jobbigt och man kan liksom inte få honom att komma till ro oh vara lugn. Och det värsta är ju att det resulterar i mååånga, väääldigt många slag, skrik, spottande och annat elakt mot Kelly.

Så nu ikväll när han tillslut somnade i osffan skulle jag bära upp honom i hans säng, men naturligtvis vaknar han och är helt rabbiat. Han skriker, grinar och vägrara tala om vad som är fel. Jag säger att han får välja mellan sängen och soffan. Men han står bara i trappen och skriker och är helt förstörd.
Han fårstår helt enkelt inte vad jag säger.

Jag får nog och reagerar med att ta tag i honom och börja gråta av utmattning.. och då skrattar han?! Men va f*n!
Tillslut får jag han till soffan, men då vägrara han att lägga sej ner. Tillslut somnar han iallafall sittandes, men lade sej i sömnen och där får han banne mej ligge tills imorgon nu! Jag orkar inte bråka heeela dagarna med han!

Och det är givetvis inte bara det här ikväll som vart jobbigt, det vara droppen som fick bägaren att rinna över helt enkelt!

Det känns så skönt att Mogge kommer hem på Fredag och inte åker tillbaka till Sundsvall på mer jobb!!

Det låter säkert som ett skit problem i andras öron, men om ni vore här hade ni förstått! Lite svårt att återskapa hela situationen i text.. 3 timmar senare än vanligt sover han i allafall och jag ska surra vidare med Mimi på MSN en stund till.

Kommentarer
Postat av: Lola

Näe, det låter verkligen inte som ett skitproblem Carro! Det låter som en superjobbig situation! Nu spånar jag bara för jag har ingen aning men kan det inte finnas nån slags "sömnmedicin" som hjälper barn i Alfons sits? Jag har ju ingen aning om detta är vanligt för dessa barn eller om det kan vara så där för alla föräldrar...jag har ju varit så bortskämd med min äldsta så jag har ju inget att jämföra med....

2009-09-01 @ 23:40:18
Postat av: Linnéa

Håller med...det låter inte alls som något skitproblem! Hujja...jag beundrar dig ska du veta!

Skönt att Mogge inte ska tillbaka till sundsvall. Allt går ju faktiskt så mycket lättare om man är 2 och kan lösa av varandra innan bägaren rinner över helt och hållet..

2009-09-01 @ 23:57:42
URL: http://ninneasblogg.blogspot.com
Postat av: Mona

Usch och fy vad jobbigt.



Det finns tabletter som man kan ge men är inte säker på att de fungerar på Alfons. Men de kan säkert hjälpa dig på hab.

Ett tyngre täcke och/eller att "boa" in honom, alltså stryka med händerna över hans kropp och stoppa in täcket ordentligt så han blir omstoppad ordentligt kan också hjälpa. Jag tror inte att det hjälper just under de jobbiga kvällarna, men kanske om du börjar då läggningen fungerar bra. Beröring på huden startar oxytocinutsöndringen som är kroppens egena avslappningsmedel.



Ett annat "sömnmedel" är att äta en matsked råa havregryn precis innan läggdags, skölj ner med vatten.

2009-09-02 @ 10:52:29
Postat av: johanna

Det ät inte meingen att komma med något påhopp nu men sådär brukar min son också bete sig i hans trotsperioder som han har ganska ofta och när han är trött. Man börjar ju fundera på om det är någon extra (med min son) eller om det är helt normalt för en 3 åring? hmm... Men att du klarar att ta hand om dom båda själv på veckorna ska du ha myyycke beröm för, de skulle jag nog aldrig klara ;)

2009-09-02 @ 15:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0