Sedan sist...

I Tisdags åkte jag och Sandra på en liten tripp till Sundsvall. Mycket skönt att komma hemifrån ett tag.. Dessvärre hamnade vi mitt i värsta snö ovädret/halkan på vägen hem, eftersom vi bestämde oss att åka över Ånge/Rätan hem.. Hem kom vi, men på vägen hem hann vi med att hjälpa en gammal farbror och tant upp ur diket eftersom dom kört av vägen, se 3 andra bilar som också kört av, få sladd på bilen(men Sandra fixade det gallant) och med en snitt hastighet på under 50km/h och ca 5 timmar senare var vi tillslut i Fåker. Jag ska även tillägga att vi hela resan hade sommar däck. Jag sov  iallafall över där eftersom jag inte ville köra själv hem i det vädret som var då.

Dagen efter (onsdag) var det jobb på Frösön och efter jag slutat hämtade jag upp grejerna ur Sandras bil och åkte hem.
Barnen hjälpte oss att skruva i hop de möbler jag köpt och sen var det god natt.

Idag har vi vart på Hab. och vart ut och köpt pressent till gammelmomman som fyller 70 år på Lördag. Lördag innebär alltså att vi ska på 2 kalas -Monas och gammelmommas =)

Sedan vi kom hem idag har vi fixat klart med de nya och gamla möblerna, ni vet; tömma de gamla, fylla de nya, flytta de gamla, ställa de nya på plats, torka av de gamla, torka av de nya och städa... Pjuh!

Så här vart det iallafall:


Ett större vardagsrums bord och en ryamatta


Byrå och vit hylla. Den svarta Malm byrån som stod här ska Kelly få ha på sitt rum för att ha sina kläder
i eftersom jag stal hennes garderob för att ha mitt smink i.

Hylla för fotoalbum (synd att alla våra album är rätt fula) papper förvaring till dataskåpet och data skåpet vi köpte förrut.


En "blixten" tröja och en bamse tröja till Alfons och en tröja till mej vart det också.

Allt jag köpte den dagen i Sundsvall var vitt, allt utom kläderna och några pack servetter på IKEA.. JAg börjar ledsna på det svarta jag har över allt.

Nu bråkar barnen och Mogge är ute och skottar grus, så jag bör väl avrunda här så länge..

Kommentarer
Postat av: Marleen

Ohh, jag är glad så länge vi slipper snön här nere, men tids nog kommer den nog hit med :(



Det blev väldigt fint i vardagsrummet, så ljust :) ^gillar^

2009-10-08 @ 20:20:18
URL: http://zasett.blogg.se/
Postat av: Linda

Carro vart har ni köpt det där dataskåpet? Jag vill ha! :)

2009-10-08 @ 22:16:43
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Lola

Det är snyggt med vitt! :-)

2009-10-12 @ 18:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0