HalloVin!

Nu har jag jobbat klart för den här veckan och dagen till ära har jag köpt ett par flaskor vin och vi ska väl ta oss ett glas var till Idol ikväll =)

Annars så jobbade jag 12 timmar igår och sov hemma hos mamma eftersom jag ändå skulle upp och jobba på frösön idag, skönt att sova borta, men ännu (mycket) skönare att komma hem!

Idag efter jag kom hem från jobbbet fick barnen middag och efter det täljde vi till en pumpa medans barnen tittade på och åt godis.
När den var klar tände vi ljus och stälde ut den på bron



När vi skodat klart våran vackra skapelse åkte vi till Åsarna och tände en lykta på barnens gammelfarfars grav


Kelly håller reda på lyktan vi ska ta med på graven.. Jag har pyntat lite med spindel nät och svarta och oranga ballonger.. Är det halloween så är det!



När jag på vägen dit försökte så gott jag kunde att berätta att gammelfarfar var död och att det var vid hans sten vi skulle tända ett ljus frågade Kelly -"Tända ljus gammelGörels sten åsså??"
Jaha då var det bara att få dom att förstå att det var en annan gammelfarfar, alltså Mogges farfar och inte min farfar..Inte så lätt!!

När vi var framme förklarade vi även att gammelfarfar låg under gräset och sov, då ställer sej Kelly och hoppar på gräset och säger "jag hoppar på gammelfarfar" =D Skit unge!! Jag talade om att man inte får hoppa på dom som sover, då förklarade Alfons att man bara får gå på gammelfarfar.. Svårt det här med döden och barn..


Efter vi var klara där intog vi middag på Skicenter och barnen fick glass..

Nu sover dom och jag väntar på Idol ska börja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0