Vacin eller inte vaccin...

..det är frågan!!

Vi har nog iallafall bestämt oss för att vi INTE tänker vaccinera oss i detta hem, inte mot svininfluensan iallafall!!
Den enkla andledningen till detta är: Varför ska jag och mina barn spruta i oss något som dels är förbjudet i vissa länder, dels innehåller qvicksilver som inte ens termometrar får innehålla längre och som dessutom en 1 av 10 (om inte fler) får biverkningar utav.. Nej tack!!

Alfons ligger i den så kallade "riskgruppen" med sin astma, men VAD är det som säger att vaccinet gör att han inte blir sämre utav det??

Nej, jag vill nog ha bättre andledningar än det man redan fått, innan någon får pumpa våra kroppar fulla med farliga ämnen som inte är tillräckligt testade!!

Innan jag säger prompt NEJ, så ska jag prata med någon som vet lite mer än det som stått i tidningen..
men än så länge lutar det åt att vi struntar i det!!

Hur har/ska ni göra?!

Kommentarer
Postat av: sara

Prata med en läkare och hör vad den rekommenderar er :)



Vi har vaccinerat oss här hemma och det är jag jätteglad över! Vi fick inga andra biverkningar än att vi vart ömma i armen, som man kan bli efter alla vaccinationer. Jag känner många som jobbar inom vården och folk i riskgruppen som tagit den och ingen har fått några jättesvåra biverkningar vad jag vet (ett par st fick influensa-liknande symtom som gick över på mindre än ett dygn)



Jag var själv tveksam ända tills jag satt med nålen i armen och då kunde jag inte ångra mig, haha!



Om jag inte vore i riskgrupp nu som gravid så kanske vi inte tagit den men nu blir även bebisen skyddad ett tag efter den kommit ut och det känns lite tryggare för jag tror inte en nyfödd klarar denna influensa så jättebra.

2009-11-04 @ 21:02:39
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Marleen

Vi kommer inte heller vaccinera oss... Jag främst för alla de orsakerna som du skrev, och Mats för att han bryr sig inte... :):):)

2009-11-04 @ 22:12:07
URL: http://zasett.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag pratade med BVC ang den här sprutan. Och hon sa att allt det som står i media är så överdrivet, och på ett annat håll så fick jag höra att även mycket av det är påhittat.

Vi ska vaccinera oss, men mest för Miltons skull. Jag kan ta lite feber, huvudsaken han inte blir sjuk.

Men vill man inte ta den så ska man inte ta den, alla känner olika..

2009-11-04 @ 22:18:51
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Susanne

swine-flu-1976-propagandawebcam" rel="nofollow">http://apps.facebook.com/daily_motion/video/x9mh9fswine-flu-1976-propagandawebcam



Carro, gå in och kolla denna film ang vaccinet!

2009-11-04 @ 23:46:17
Postat av: Nettan

vi ska inte heller göra det av samma anledning som dig :-)

2009-11-05 @ 07:34:38
URL: http://nettaniversen.blogg.se/
Postat av: Mona

jag tillhör ju också riskgruppen och måste säga att jag är lite nervös.

MEN jag känner stor ovilja mot alla slags mediciner och har ingen lust att spruta in skit i kroppen.

Dessutom vet jag MÅNGA som har fått ordentliga biverkningar och blivit liggandes i feberfrossa i tre dagar och inte kunnat lyfta armen.

Men jag vet också att min chef vill att vi ska ta den så det är svårt det där.

Jag tänker hålla mig undan sjuka så gott det går för att inte smitta på jobbet (med andra ord, misstänker ni nåt-kom inte hit ;-) )



Fast när det gäller Affe skulle jag nog tänka två gånger tror jag. Han verkar ju ha rätt svår astma och de i hans ålder drabbas ju hårdast om jag har förstått det rätt.



Inte lätt det där.

2009-11-05 @ 10:26:53
Postat av: johanna

Vi har vaccinerat oss idag, de gick superbra! Den främsta anledningen till att vi vaccinerat oss är att inte smitta ner andra, så som lillasyster som är 1år och andra barn och sånna som inte kan vaccinera sig.



Ang qvicksilvret så innehåller alla vacciner det, men det är så lite så lite så det gör ingenting och dessutom får vi i oss det även från mat men i så små mängder så det är inget farligt (enligt våran bvc sköterska).



Ni gör som ni vill såklart men tänk på andra som kan drabbas mycke mycke värre än er av svininfluensan.

2009-11-05 @ 20:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0