Man har ju inte tid

...eller lust att sitta vid datorn den här årstiden.

Vi har det så bra nu när vi kan vara ute och vi har mycket att göra  på gården och jag stormtrivs att ha det så!!

Igår var vi ute hela eftermiddagen, innan dess var vi in till Lillänge och handlade lite mat och saker för att byta utebelysningen på bron. Undertiden vi var där var Alfons hos faffa för första gången själv och allt hade gått kanon bra =)

När vi kom hem från Stan så var vi som sagt ute och fixade tiden gick så fort och helt plötsligt var klockan 22.00 och Alfons hade inte lust att gå in och han var på super humör och fick äta vällingen ute, sen somnade han som en stock kan jag lova!!
Efter han somnat satte jag igång att baka inför Alfons 3 års kalas, fatta 3 år!! Resultatet vart bullar, muffins och chokladbollar, alla med mer eller minder bokstäver på.
Så här ser t e x muffinsarna ut:

(inte världens snyggaste, men det är bokstäver till min smarta killes förtjusning iallafall)

Idag har Danne vart här och hjälpt oss med att flytta och placera ut stockar, grävt rabatter och lekt med barnen. Som tack bjöd vi hela familjen på taco paj och det var minst sagt det minsta han dom var värda!!


Danne och Mogge jobbar och Alfons inspekterar maskarna


I dom här betonghålsstenarna ska det sättas plant av någe slag coh där allt ogräs är ska det sättas andra blommor


Projekt: flyta stockar!! (obsrevera deras lika klädsel) =)


Kelly ville också köra traktor!



ANNA: Banderollen från bröllopet har jag och Sandra knåpat i hop själva med lite tyg, bokstäver från Syssla och textil lim.. Super lätt och jätte fint... Och billigt!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker att muffinsarna var jätte fina och säkerligen jätte goda :)

2009-05-22 @ 22:51:32
URL: http://bbsbrud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0