Kvälls trött!!

De senaste kvällarna har jag somnat senat klockan 21 på kvällen..men säg så pigg jag vart på mårnarna där efter istället=)

Idag har vi vart på Hab. Efter som jag ändå var hemma från jobbet eftersom jag fortfarande räknas som smittsam, så följde jag med.
Dom tyckte att vi skulle börja med en shema bok till Alfons med bilder, där varje moment som kommer att vara under dagen finns med.. Mycket jobb, men så kommer vi ju få vård bidrag också och det får man ju just för att det är extra jobb med barn med särskilda behov, så vi ska inte klaga, det är väl en vane sak antar jag.
Vi ska ävenm börja med något slags program som heter "Niina" som man ska jobba med 25 timmar i veckan, där man tränar sådant som Alfons har svårt med ( de 25 timmarna delar vi med dom på förskolan, annars hade vi ju aldrig hunnit med)
Nästa vecka ska vi dit med en personal från förskolan, special pedagogen och de som vart med och utrett Alfons påhabiliteringen.. Spännande!!

Vi fick dessutom reda på att vi ska få staket runt gården eftersom Alfons är rymningsbenägen, det står kommunen för tydligen =)

När vi kom hem så var vi inne eftersom det såg ut att bli regn, vi åt och mös och lite senare kom Sandra, Fredrrik och Stella hit.. Då gick vi ut på gården en sväng med barnen, så dom fick lite kvällsluft.


Lite bilder från de senatse dagarna:

Min lilla donna innan dagis igår.


Även dessa extra ögon skulle hon ha på sej på dagis =)


Idag in till stan var vi lite wild and crazy och åkte färjan, som både blir längre och tar längre tid.. Men mysigt (och spännande om man frågar Alfons) var det.


Alfons fick vara hos gammelmomma medans vi var på Hab. Det var uppskattat för där fick han tydligen godis av momma.


Mys i soffan innan dagis idag.


Det här köpte jag i lillänge igår. 2 keppsar och en T-shirt till Affe & 1 keps och en mössa till Kelly.

Nu ska jag läsa lite bloggar.. Annatr atta det är några stycken eftersom det var ett tag sedan jag orkade läsa några =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0