Till stan med sovande barn!

I förmidags åkte jag och barnen först bort till Emilia för att planera lite närmare ang. trippen till Ullared som äger rum på Fredag. Där vart vi såklart bjudna på fika och barnen fick mat.
Efter en stund var barnen så trötta och inna vi nådde Sannsundsbron (ca 4-5 km) så sov båda barnen. Medans dom sov tänkte jag skynda mej att handla lite för att sen åka iväg på barnenshus med dom. Men när jag kom ut från Lidl så sov barnen fortfarande, så då åkte jag på Jysk för att köpa ett täcke till Mogge som han kan ha i husvagnen. Där hittade jag även dessa:

Ett svart kit och ett vitt kit 69kr/st.. som hittat tyckte jag!

Men även när jag kom ut från Jysk så sov barnen som stockar.
Då åkte jag vidare till Skopunkten i övertygelse om att barnen skulle vakna innan vi var framme. Men icke! Barnen sov så jag låste än en gång in dom i bilen och jag själv in för att fynda skor..Vilket jag gjorde också.
3 par skor för 48 kronor (200 hade jag i presentkort, så själv behövde jag bara betala de återståeende 48 kr)
De här 3 paren vart det:

Dom gråa och som svarta till mej och sandalerna till Alfons.

När jag kom ut med min påse skor, så sov barnen än, men då beslöt jag mej för att åka till barnenshus och där skulle jag väcka dom små. Väl framme på parkeringen så vaknade dom båda två.

Dessvärre hittade jag inget i den prisklass jag hade tänkt mej, för något mer "små kraffs" behöver dom då definitivt inte! Så vi lämnade tillbaka filmen och barnen gick nöjda ut efter att ha provlekt med lite leksaker.

Där efter vart det ett besök hos gammelmomma och efter ett par timmar åkte vi hem. Här hemma var vi ute drygt en timma innan jag höll på att förfrysa mina bara fötter, så då gick vi in! Nu sitter barnen och kollar på Madicken och ska snart få gå och sova (förhoppningsvis!!)

Kommentarer
Postat av: Sandra J

Dom gråa gillade jag!

2009-06-03 @ 12:22:01
URL: http://nogg.se/sajo
Postat av: Mona

Du som har så små fötter skulle gilla BKK.

MASSOR med jättebilliga skor, men naturligtvis ingenting för mig med mina båtar.

2009-06-08 @ 13:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0