Och vipps...

.. så hade vi en midsommar stång=)

Efter jag hämtat barnen på dagis åkte vi på dollar för att fördriva tiden lite. Det inhandlades små fjärilar på pinnar till barnens rabatt, armband till mej, pixi böcker till barnen, strumpor till båd mej och barnen, våtservetter och annat smått och gott.
När vi var där ville Alfons att vi skulle köpa en liten prydnads midsommarstång, men jag vägrade. Men när vi kom hem kom jag på att vi skulle göra en egen stång. Jag gick ner i källaren, hittade lite bambupinnar, lite gamla trä lister, lite snöre, lite tejp, en såg och vips så hade vi allt vi behövde för att sätta grunden för en riktigt fin midsommarstång =)
Av allt sly som vi inte tagit bort från tomtgränsen än, klädde vi den med.. Eller jag klädde med det och Alfons med maskrosor. Han tyckte det var jätte kul men Kellan satt i en stol bredvid oss och var skadad så hon tyckte inte det var lika kul..

Innan vi viste ordet av det var klockan 19.00 och vi hade glömt bort både middag och andra kvällsrutiner. Så vi gick in, kokade ägg som vi avnjöt tilsammans med keso och advokado.. Brakmåltid jag vet, men jag vill einte ställa mej och laga mat den tiden.. Båda barnen vart mätta och belåtna och nu har Kelly just tystnat på sitt rum. Kan hon sova tro??
Det gjorde hon inte inatt, så det slutade med att hon fick somna om i min säng och jag förmodar att det blir samma visa inatt :(


Kommentarer
Postat av: Anonym

psst

Avokado. :-D

2009-06-16 @ 21:09:14
Postat av: Lola

äh, inlägget var från mig men namnet försvann... :-)

2009-06-16 @ 21:10:24
Postat av: Linnéa

Det är såna gånger man vet att man har haft roligt! Och jag tycker att ägg avokado och keso lät skitgott ju, och nyttigt:)

2009-06-16 @ 22:43:00
URL: http://ninneasblogg.blogspot.com
Postat av: Sandra Jörgensen

men vart är bilden på denna vackra skapelse?! =) efterlyser

2009-06-16 @ 23:01:57
URL: http://nogg.se/sajo
Postat av: Anonym

Haha, här hemma har vi ätit kräm o mjölk några ggr när vi gjort något sent så det där lät ju riktigt nyttigt! :)

2009-06-17 @ 19:28:30
URL: http://sarasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0