I helgen...

..har det inte funnits tid för datorn.

I Fredags efter jobbet åkte jag hem och mötte upp min make samt mina barn hemma. En liten stund senare kom Moffa, Mona, Liza och Jesper hit och bjöd på korv med bröd och hade med sej en hel del fina kläder till barnen från Thailand =)



1 billabong t-shirt, 2 qiucksilver t-shirtar, 1 par billabong shorts, 2 par diesel shorts och en diesel munk jacka (som vi glömde hos Evy idag) till Alfons


1 linne, 1 billabong klänning, en till klänning och byxor med på sydd kjol till Kelly


Och 2 prinsess klänningar =)

På Lördag morgon packade jag och barnen badväskan och åkte mot Sällsjö där pappa och Mona har stuga och l'mnade Mogge hemma för att sätta in en ventil i Kellys rum, klppa gräset och börja på med räcket på altanen (vaddå, bara för att han har helg ska han väl inte ha semester heller ;-). Väl där vart det lite badat, solat, fikat, ätit och myst innan vi tog med oss Liza hem till Kövra.


















Även där har dom studsmatta =)



istället för att åka hem så åkte vi till Svensta marknad där Kelly åkte karusell, vi kollade på lite knallar och Alfons skrek när han väl åkte karusell.. Ett varv åkte han ett litet tåg, sen stannade "konduktören" tåget, släppte av Alfons och gav oss biljetten tillbaka -FEGIS! ;-)
Kelly däremot tyckte det var jätte kul om man bortser från bergochdalbanan, den var hon nog lite för liten för, för då vart hon rädd.






Liza fick trycka sej ner i barnkarrusellerna för att hålla min dotter sällskap =)


Det var den här bergochdalbanan Kelly inte gillade.

När vi kom hem efter ett par timmar på marknad, så kom Sandra, Fredrik och Stella hit och grillade med oss (då fick Mogge "semester" och även han fick sitte ner en stund) vi åt gott, drack någon öl, någon liten likör, pratade och slogs mot knotten. Trevligt var det iallafall!




Sandra hoppar studsmatta med Stella.

Idag skjutsade jag tillbaka Liza in till stan, sen mötte jag upp min familj hos Nini som fyller år idag (grattis grattis!!) där vi vart bjudna på mat och fika.
När vi kom hem vid halv 5 tiden, hann vi bara titta lite grann på film och sen kom barnens faster Therese och barnens kusin (och våran gud dotter) Engla hit och forade Kellan i förskott.
Den här klänningen och solhatten fick hon i present av dom:


När dom åkte var det god tid för barnen att lägga sej eftersom ingen av dom sovit idag, så var båda lagomt super trötta klockan 19 redan. 19.30 sov båda=)

Nu ska jag gå igenom helgens blogginlägg och sedan väntar soffan på mej.

Tack och adjö så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0