Förbannad!

Idag när jag och Alfons var på väg in i bilen säger han att han vill kissa på toaletten. Givetvis hade vi parkerat vid apoteket och jag VET att närmasta kundtoalett är på Coop (längst bort från parkeringen där vi stod)
Men eftersom Alfons nyligen slutat med blöja på dagtid kände jag inte att jag hade tid att gå dit, växla åt mej en 5-krona för att sen, äntligen låta han kissa på toaletten.
Så jag tar med min kissnödiga son på Djurmagasinet och frågar snällt om Alfons kan få låna en toalett?
"Nej, vi har ingen kundtoalett, men det finns på Coop" får jag till svar.
Så jag vände på klacken och sa till Alfons mednas vi gick ut och expediten fortfarande hörde oss 
"dom hade ingen toalett här så du får kissa på gräset här utanför istället!"

Alfons kissade i gräset och allt var frid och fröjd, men jag tycker det är världelöst att inte ens ett litet kissnödigt barn kan få låna toaletten!!

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Man undrar ju om folk tror att man tar med sig sitt stackars lilla barn, som påhittad anledning att själv få låna toaletten gratis? När vi var i Thailand blev det rätt brått för Alvin när vi satt och käkade glass på ett ställe. De hade dock ingen toa alls, så vi skyndade till restaurangen "vägg i vägg". Jag fick verkligen böna och be för att få komma till toa FÖRST, och sedan skynda tillbaka för att hämta plånboken och betala besöket. Där åt vi aldrig...

2009-07-08 @ 22:54:32
URL: http://gardvall.blogg.se/
Postat av: Desiree

Dom hade väl kunna låna ut sin egen toa tycker man ju. men apoteket brukar låna ut sin. Den har jag lånat =)

2009-07-09 @ 09:25:34
Postat av: Mona

Vi var i Gamla stan Stockholm när Jesper precis hade slutat med blöja. När han sa till att han var kissnödig skulle han besöka toan helst för en minut sen. Där fanns INGEN toa i hela gamla stan.

De hänvisade oss till ett ställe nära ena bron men att hinna dit var omöjligt så det fick bli en gränd.

Små barn och gravida borde fan ha dispans.

2009-07-09 @ 09:48:31
Postat av: Anonym

Du skulle låtit honom kissa på deras skyltfönster

2009-07-09 @ 12:30:21
Postat av: Sandra J

Samma sak hände oss en gång i Lillänge och då fick vi låna toaletten på Djurmagasinet men det var verkligen på nåder! Dom sa hela vägen in till toaletten att "detta var inget dom brukade tillåta" Kände mig nästan olaglig där bakom skynket. Fattar inte alls denna hysteri.

2009-07-09 @ 13:03:21
URL: http://nogg.se/sajo
Postat av: Kicki eller Pether

Av hälsoskäl får man egentligen inte låna ut toaletterna när man har egen affär, om de anställda skulle få någon sjukdom och bla bla så är det chefen som får för det OSV....man måste ha en toalett för personalen och en kundtoa isf.. men jag håller med om att det är skit.

2009-07-11 @ 21:11:26
URL: http://allahososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0