Det här med stödfamilj.

Direkt när jag fick veta att vi kunde ansöka om stödfamilj så tänkte jag på en viss familj som jag känner och tycker väldigt mycket om som jag tror skulle passa Alfons jätte bra...Men jag tänkte att dom redan har fullt upp som det är.

Jag skulle INTE vilja att Alfons vart placerad i ett hem några dygn i månaden som ENBART gör det för pengarnas skull, ALDRIG!! Och sen skulle jag inte kunna lita på en helt främmande familj heller, hur det än är så finns det sååå mycket sjuka och vidriga människor i dagens samhälle som kan utsätta barn för både det ena och det andra..Så det går inte helt enkelt!
Jag vill ha en trygg, pedagogisk, barnkär, fantasifull och stresstålig familj som jag dessutom känner och vet att det verkligen är så, inte något som det bara står i några obetydliga papper.

Den familj jag tänkt på ringde så klart och erbjöd sej förrut i eftermiddag, utan att jag behövde fråga..Det säger en hel del om dessa människor va!?
Det var så klart Emilia och Anders. Emilia hade redan pratat med Anders om det också vad jag förstod det som..NI ÄR UNDERBARA!!

Så nu får vi se hur och när det blir någon annsökan, men jag ska inte sticka under stolen med att tanken känns rätt lockande..

Nu har ju vi visserligen många släktingar som gärna har Alfons eller Kelly och det uppskattar vi så klart massor, men jag tror att det är helt annorlunda saker och ha Alfons hos en släkting och ha honom hos en stödfamilj..Alfons kommer såklart att få vara hos släktingar iallafall om han/dom vill..Idag ville han tex stanna och sova över hos gammelmomma när vi stannade där och gav han mat innan vi åkte hem..Tyvär hade han inga grejer med sej för att sova borta, så han fick lite besviken följa med hem  ;)


Förresten så hade jag över 250 blogg inlägg på bloggkollen att läsa...Jag läste inte alla..Bara de intressanta :)
 

Kommentarer
Postat av: svärmor

välkommen tillbaka , har saknat ditt bloggande.

kramizz

2009-01-16 @ 00:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0