Velande hit och dit..

Tanken med vårat bröllop är att det ska vara väldigt enkelt, typiskt "oss" och billligt..Att få till ett billigt bröllop är svårt, det vet jag, men för att hålla de störtsa kostnaderna nere, så ska vi göra maten själva (med hjälp såklart) alltså ingen catering mat. Men jag velar fram och tillbaka, vad ska det vara för mat?!
Det ska vara lättsamt att göra, mättande, gott och så klart billigt.
Min första tanke var kall skuret kött och pärsallad...tills jag insåg att det inte alls blir billigt till ca 120-130 peroner (som är bjudna, sedan återstår det att se hur många som kommer) min andra tanke var pajjer av olika slag typ köttfärspaj, kyckling paj, skaldjurspaj och vegitariskt...Tills Jag ( tills Evy sa och jag håller heeelt med) att vilket jobb att göra sååå många pajskal!!
Så nu är min tanke olika pastarätter typ fläskfilé pasta, kyckling pasta, skaldjurs past osv..Kan det funka?
Vi är ju inte ute efter ett flådigt bröllop utav någe slag, utan bara en rolig fest för alla vi känner och att vi dessutom kommer att bli gifta på det, det ser vi som ett pluss!! =)

Andra kostnader vi håller nere är...Typ allt!!
Mogge åker till Tyskland och köper alkoholen
Hittar vi inget billigt live band, så kör vi helt enkelt på en stereo.
Bakar gör vi själv (förrutom bröllops tårtan som Sandras vän ska göra..Kanon fina tårtor gör hon!! Hon ska tydligen bara ha betalt för ingredienserna och hur snällt är inte det då!!)


Sen var det bara allt annat kvar, men det löser sej..!
Huvudsaken att alla kommer att ha kul och trivas, det är iallafall vårat mål =)

Svärmor: Kläderna vi ska ha på oss tänker jag inte lägga ut på bloggen, men klänningen var iallafall  lite lång, så du kommer att få sy upp den..Om du vill?? *funderar på vad jag ska smöra med*  "vad vacker du är i håret" "har du gått ner i vikt?" eller "Åhh gud vilka fina kläder du har!!"   Funkar något av det kära svärmor?!  =D
Du kommer såklart att få se alla kläder innan, även barnens om du vill!

Nu ska jag läsa lite bloggar!

Kommentarer
Postat av: sandra förredetta häggström nu hagman

hej carro grattis att ni ska gifta er..när vi hade vårat bröllop i aug 2007 så bjöd vi på kykling sallas bröd och tårta och det va väldigt uppskattat å alla blev mätta sen hade vi sterio med musik å det gick jätte bra sen ringarna så smälte vi ned en massa guld vi hade hemma som vi inte använde å så kom vi ner på kostnaderna...vi ville bara ha ett enkelt bröllop...bara lite tips...sen kan man göra så att folk får betala självkostnads pris i baren om ni ska ha det....kram

2009-02-07 @ 20:47:26
Postat av: svärmor

Ha ha ha inte behöver du smöra, symaskinen står framme å väntar eller så lägger jag upp den för hand.

Kramizz

2009-02-07 @ 22:45:58
URL: http://lovisblogg.blogg.se/
Postat av: Mona

Åh som jag har längtat efter detta bröllop, det är ju min enda chans att få ha min klänning som jag köpte i London (dvs om mitt ryggmått minskar med typ 8 ca....hmmmm). Har även hittat kläder till Amanda och Micke på rean.



Hade du haft en rik pappa hade han ju kunnat sponsra men vi lyckades ju själva ordna det billigaste bröllopet i historien :-)



Vi hade Tjärlaknul och potatisgratäng vilket är billigt och gott och lätt att förbereda. Nu fick ju vi älgköttet men om du vill så kan jag höra med pappa (min) om han inte kan "hitta" ett gäng stekar till er. Det låter på honom som att han har mer än vad frysarna hemma tillåter.....



Ses sen....

Mona

2009-02-08 @ 09:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0