Lek mamma no:1

Idag efter att vi kom hem från Emilia (vi åkte dit en sväng efter jag hämtat barnen på dagis) har vi lekt, lekt och lekt..Ätit mat har vi såklart också gjort, men annars har vi lekt för fulla muggar och eftermiddagen har gått fort! Annars tycker jag att tiden brukar gå väldigt långsamt när man bara sitetr på golvet och roar sina små, men inte idag =) Iofs så har jag passat på att sätta upp lite saker på barnens väggar, vikt tvätt och möblerat om i Kellans rum, men ändå ;)

När jag skriver så häe så tänker ni väl: Men hallå, du kanske inte ska jobba på dagis om du tycker det är tråkigt att leka med barn?!
Men tillsaken hör att det är inte mina barn och då blir det en helt annan sak och dessutom leker man inte bara med barnen när man jobbar, det är så mycket annat också. Och en bonus då är ju även att man har jobbar kompisar att prata med undertiden..Så för min del är det en helt annan sak att leka med mina barn och att jobba!

Mogge är förresten och kollar på när Nini tattuerar sej just nu. Det var våran julklapp till henne. Tanken var att han också skulle göra det i dag efter jobbet men det vart så pass sent så dom skulle bestämma en annan dag när han ska göra det..Äntligen ska det stå KELLY på hans andra arm!! Men han är osäker på hur han ska göra, helst vill ha något heeelt annorlunda än den där det står ALFONS, men han vet som sagt inte vad han ska hitta på..Jag har förislagit att han ska göra bernens konturer av händerna också, det kan nog vara fint.

Nu ska jag göra barnen sällskap i soffan mednas dom äter välling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0