"Käppens" kalas.

Idag har vi vart i Lugnvik på Jespers(min lillebrors) 10 års kalas, Alfons kallar han för Käppen och där av rubriken :D
Där vart vi bjudna på maräng svish och annat gott *mums*

Efter vi kom hem så var det hög tid för Mogge att ge sej ut med traktorn och ploga, herre jisses vad det snöat!! Och medans han röjde på gården och uppfarten så passade jag på att ta en storstädning här på nedervåningen. Dammtorkat, dammsugit, skurat, rensat alla pappaer på skrivbordet, torkat ur kylen och micron samt tömt alla sop påsar..Så nu känns det rent och fräsht här igen, jag har liksom legat lite på latsidan med städningen, MAX en gång i veckan har det blivit städat nu sista tiden..Och det syns allt för väl kan jag lova =/ Men som sagt, nu är det rent och fint ett tag igen.
Det var inte det roligaste att städa med en trött, gnällig och 1½ års trottsig liten tjej vill jag lova..Men gick det gjorde det ju!

Jag har fått många bra tips av er, tack så mycket! Kassler hade jag inte tänkt på och det kan ju vara en idé. Men däremot har vi önskat oss en slant av de som vill ge något, som får gå till bröllopet eller något annat roligt. Man har ju som sagt redan allt när man är sambos, man kan ju inte ha allt av överflöd, och vill man inte ge något, så är det helt ok!!


Alfons mös med pappa i soffan efter Stellas kalas igår..


..Sen var det lillasyster avundsjuks tur =)


Så här somnade Alfons idag p åväg hem från "käppen" med familj.


Kellan ville ha hårskum i håret i morse..och det fick hon så klart..Lill punkaren=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0