Jäsning!

En dubbelsats med bulldeg står på jäsning på diskbänken.. Fan ta torr jästen om den inte jäser som den ska nu när jag gjort dubbel sats och allt!!! Jag har aldrig andvänt den förr så jag hoppas att den är så bra som alla (sandra) säger.

Ikväll slog vi slag i saken och drog trimmern genom Affes hår, så nu är han snaggad igen. Vi har ju gjort det förrut och Alfons har tyckt det varit jätte jobbigt och bara svettats och gråtit, så vi har dragit oss in i det sista för att göra det.. Tyvärr gick det inte mycket bättre denna gång mot för de andra =( Han skrek och sa att han inte ville och grät så klart, usch vilken hemsk människa man känner sej som när man gör något som får han och må så dåligt.. Men man kan ju inte gärna sluta efter att man dragit trimmern på ena sidan heller.. Och dessutom var han i STORT behov av en ny frisyr.. Men nu är han i allafall snygg som få, även om han inte tycker det själv. Alfons vägrar nämligen att kolla sej i spegeln och när vi visade kort på han när han var nyklippt ville han inte se, men när jag visade "före" (som kommer här nere)kortet för honom sa han "Åhhh Alfons fin i håret" 
Stackars liten och bli utsatt för något sådant, traumatisk upplevelse??

Nu sover iallafall båda två och jag funderar om jag ska dammsuga nu eller läsa bloggar..  Jag kan ju dammsuga när bullarna är klara istället, eller hur?
 FÖRE:


EFTER:



Svårt att få en bra bild på hur det vart, men det vart betydligt mycket bättre.. Även om jag vill att det ska växa ut och bli liiite längre, så är han super fin!!

Undra just vad släktingarna tycker om detta?! Gammelmomma lär INTE gilla det iallafall, tur att det är vårat barn då ;)

Kommentarer
Postat av: svärmor

ÅÅÅHH alla lockar är borta :( men söt ändå.

Kram från mej

2009-02-19 @ 20:26:41
URL: http://lovisblogg.blogg.se/
Postat av: Monia

Så stilig han vart! =) Och va flitig du är o baka!

Jodu vi ska på en kryssning! =)

2009-02-19 @ 20:27:00
Postat av: Susanne

Neeej!!! Vad har du gjort med lockarna????

Okey, han e ju söt ändå, men jag gillar ju lockarna på han. Ska fixa gödningsmedel så de växer ut snabbt igen. Pussa på han från mig

2009-02-19 @ 20:31:09
Postat av: Sandra J

Fin han blev! =) Stella hälsar att det inte är lätt att ha föräldrar som inte bryr sig om vad dom tycker nu i dessa medicintider..

Så du provade på torr jäst? Hoppas det blev bra och att jag inte lurade dej ;-)

2009-02-20 @ 11:08:40
URL: http://nogg.se/sajo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0