Dessa godis bråk!!



Hemma hos farfar gick det bra trots att Kellan vart hängig och trött, Alfons däremot var på strålande humör hela tiden...
 
Det var han dock inte när vi var in på ICA i myviken för att handla present till farfar (ja, jag vet dålig framförhållning) Det slutade med att jag fick bära ut han skrikandes till bilen och mer eller mindre trycka ner honom i bilstolen för att få fast honom. Allt tack vare det där förbaskade godiset som ska var i så läglig höjd för små barn och alldeles vid kassan.. Varför?!
Jag anntar att det är något slags försäljnings knep, men vem fasen köper godis till barnen varje dag, bara för att dom "vill ha" ?! ok, jag erkänner att det finns dagar som inte är Lördagar då mina barn får sej en godis bit.. Men det skulle aldrig falla mej in att köpa godiset som Alfons står och skriker över.. ALDRIG!! Barn lär sej allt för snabbt och får han ena gången, så kommer han att försöka alla gånger.. Och detta har han kommit på NU, innan är det Kelly som vart den som skriker över godiset medans Alfons sagt "nej Kelly, inte godis nu" Men varför?! Flytta godis hyllorna eller höj dom och låt oss med godis sugna barn få handla i lugn och ro!!
Och självklart är det jag som förälder som har ansvaret för hur jag uppfostrar mina barn och hur dom sedan beter sej på allmänna platser, men barn och dessa godis hyllor är ingen bra kombination om man frågar mej!

Kelly har iallafall fått tillbaka sin feber efter att vi kommit hem, så henne prepparerade vi med Alvedon innan läggdags.. Det blir alltså inget dagis för henne imorgon.. Varför ska hon bli såå sjuk så fort hon blir sjuk (vilket är allt för ofta) ??

Kommentarer
Postat av: Monia

Jag tycker dom borde låsa in godisen i ett speciellt rum typ!

2009-02-16 @ 12:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0