Tok momma!

I går ringde min mamma precis när vi höll på att lägga barnen, så jag svarade och sa att jag snart skulle ringa upp.
"Ja skynda dej då, det är jätte viktigt" säger hon ivrigt.
Så jag skyndade mej allt jag kunde och ringde sedan upp henne, full i förväntan på att få reda på vad hon ville.

-"jo, jag tänkte höra om jag får låna barnen mellan Måndag och Tisdag?"
-"Var det därför jag skulle skynda mej att ringa?!" Frågar jag lite besviket.
-"Ja, jag har inget jobb dom dagarna och jag var rädd att någon annan skulle hinna före och fråga om dom fick låna Alfons och Kelly om jag inte var ute i tid!"
-"Ehhhh som vem då?!?!"
-"Nej det vet jag inte, men man kan aldrig vara nog säker"
-"Ja, klart att du får låna dom, men lägg inte upp det som om du har vunnit på lotto nästa gång bara" =)

Så imorgon förmiddag åker barnen till momman och vi fick inte hem dom först tidigast Tisdag kväll sa hon.. En chans för oss att hålla på nonstop i hallen =) (renover om någon trodde något annat)


På tisdag åker jag dessutom på IKEA med jobbet... Bösta jobbet någonsin!!

Blåser det storm hos er med?

Kommentarer
Postat av: Mona

Men att ha alfons och Kelly är väl som att vinna på lotto.

Just nu har vi inte ens tid för våra egna barn, men när allt lugnar ner sig kanske vi också kan få vinna på lotto ibland :-)



Nej ingen storm, helt vindstilla här.

2009-12-07 @ 10:39:02
Postat av: Anonym

Hej! Ja han är som en liten ordbok hela han. Fast du har ju också en egen liten ordbok där hemma. :) Jobbar på samma som förut men det har varit väldigt lite jobb nu ett längre tag, tills nu när det börjar bli jul. Då är man bra att ha igen. Men det är ju så, bara att bita i och ta på sig allt som ges. Du då, ringde du Eva? Eller har du fullt upp med dagis och assistent nu? Hoppas allt är bra med er. Ha det bra så länge!

2009-12-07 @ 18:44:49
URL: http://m-mammatill2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0