Lucia och snöstorm!

Idag har jag hunnit med att jobba några timmar mitt över dagen och på vägen hem var det snöstorm så det stod härliga till =(
Man såg knappt bilen framför sej, såg inte om vägen hade drivit igen någon stans och fick man möte av ett tyngre fordon, ja då såg man inget alls..BLÄ! Snö ialla ära, men i måttliga mångder tack!

Direkt efter jobbet kom jag hem till dessa två söta tomte barn, som var förväntansfulla inför Lucia tåget på dagis:



Väl pådagis släpte vi av dom hos personalen och de andra barnen och tog sedan plats i skolan matsal.


Kelly är den lilla röda pricken som sitter på golvet=)


Alfons längst till Vänster och Kelly framför luciorna





Efter lussandet bjöds det på tomtegröt, skinkstutar, pepparkokor och kaffe.. Så idag slapp vi laga mat =)

Efter vi kommit hem har vi lekt, myst och haft det riktigt bra =D Jag har även hunnit med ännu en urrensning av barnens rum.. Välbehövligt  innan alla julklappar ska in!

Nu har barnen lagt sej och Kelly tjurar lite, men Alfons är tyst och lugn...

Det här var en bra dag (om man bortser från stormen)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du vet vart jag finns när det krisar. Ring mig innan det gått för långt med ert tålamod och humör. Kram

2009-12-14 @ 20:52:30
Postat av: Kicki

Fina bilder :)

Du som är lite sådär pryltokig... ;)

...Jag ska hålla en tävling snart.. var gärna med och tävla:)

2009-12-14 @ 21:49:43
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0