Onsdags handlat.

I förmiddags var jag på Hab. och fick hjälp att fylla i ansökan om vårdbidrag och hon visade mej även lite om de LSS lagar som gäller vår familj (framför allt Alfons då såklart) mycket värdefullt att dom ger oss den hjälp vi behöver ocg verkligen tar sej tid =)

Efter Hab. åkte jag in på stan och eftersom jag ändå var på jakt efter skor till Kelly och stövlar till Alfons, så passade jag på att titta i lite andra affärer.. och råkade hitta lite =)


Shorts och t-shirt till Alfons som är för stort (och för sent på sommaren känns det som), men kanske lagomt nästa sommar.
Shorts 30:-
T-shirt 30:-
Gubbkepa 10:-


Solbrillor till barnen att leka med 5 :-/styck


2 Bamse boxer till Affe 29:-/styck
trosor till mej 29:-


Brallor till Kellan 29:- styck
Jeansen är förstora men resoren i midjan är ställbar och nere i byxbenen ska jag sy in et gummiband.


Örhängen till mej 14:50:-/paret


2 stickade västar 79:-styck

Inga dyra fynd alltså! Men är man REA freak, så är man!! Kollade ju inte ens på fullpris ställen och då är det svårt att hitta dyra saker =)


Inga skor till barnen på stan vart det, men på skopunkten hittade jag dessa 3 par som får duga:

Kellans 149:-


Kellans 179:-


Affes 79:-

Så det vart inte så dyrt för 3 par skor direkt!



Ioch med att jag visade barnen vad jag köpt så var det provar time! Av med "gamla" barbapapa hatten och på med nya gubbkepan. Så söt!


Kelly ville också prva! Av med dom gamla skorna, på med dom nya av med mössan och prova Alfons nya kepa och ett par brillor =)


Cooling!!

Efter jag hämtat abarnen på dagis klockan 15 så var vi ute en bra stund, vid middags dags gick vi in och åt och sen bad för barnen, Bollibompa och sen sängen.. Nu sover båda sedan drygt en halvtima tillbaka, men det var inte Kellys bästa kväll direkt..Skrik, bråk, försöka prata sej upp osv.. Inget funkade och nu sover dom som sagt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0