Mina barn och färger.

Allt Alfons vill ha på sej ska helst vara rosa. Rosa är den finaste färgen som finns och han har gärna på sej Kellys mössor när vi ska ut eller mina rosa t-shirtar när  han ska sova, om han får välja själv.
Som "muta" nu för tiden kan man tillexempel säga: "om du följer med nu så får du sova i mammas rosa tröja ikväll" eller "Du får ha på dej Kellys rosa mössa om du slutar att vara arg"  Och oftast funkar det kanon =) Så då måste han ju få ha på sej lite rosa då.

Kelly däremot tror att allt är grönt... Allt!
Frågar man tillexempel vilken färg det är på hennes vita byxor, så säger hon "gjöna" nej men dom är ju vita, säger jag då
""jaaa, vita" får jag till svar
Frågar jag 2 sekunder efter att vi konstaterat att dom är vita, vilken fäg det är... Så är dom "gjöna"

Söta ungar...

...Ända tills Kelly vill ha tillbaka sin mössa och skriker eller kommer på att hon också vill sova i mammas rosa tröja.
Och lika så Alfons som blir super arg på Kelly när hon inte fattar att alla färger inte är gröna och inte verkar lära sej det heller..

Då är dom inte lika söta längre ;)



Kelly visar att hon ätit en grön penna. ("gjöna penna blä")


Alfons busar med mamma!

Kommentarer
Postat av: Desirée

haha Jäklar vad stor dom har blvit nu. De kändes när de skrev de här inlägget =)

2009-04-02 @ 20:59:24
Postat av: Desirée

haha Jäklar vad stor dom har blvit nu. De kändes när de skrev de här inlägget =)

2009-04-02 @ 20:59:26
Postat av: Mona

:-) Hon kanske tycker att det är roligare att säga "grön" än "vit". Sen är ju grönt den absolut finaste färgen så jag förstår henne helt och fullt :-)

2009-04-02 @ 21:39:08
Postat av: Susanne

Dom e ju alltid söta!

2009-04-02 @ 23:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0