Kostnader

Ni undrar nog hur det kunde räcka med ca 17 000kronor för ett bröllop med över 100 gäster..

Inbjudningar:170+320:- (inkl porto och kuvär)

Bords dekoration (dvs dukar 15 kronors lakan på IKEA, ljus, vaser, torkade kvistar mm mm):1000:-

Byggdegård:1200:-

Smink + hår uppsättning(med hjälp av vänner också): 300:-

Kellys kläder(skor, klänning, hårspännen):210:-

Alfons kläder (kostym, väst, skjorta, byxor och skor):825:-

Mina kläder (brudklänning, skor, fest klänning att ha senare på kvällen): 1440:-

Mogges kläder(Ny kostym, väst, skjorta, slips)1000:-

Mina smycken: 150:-

Musiker:3000:-

chips och dricka:800:-

Ringar inkl gravyr:1100:-

Sallad, ost, kex bål grejjer, korv med bröd till kvällsvickning, engångskameror mm:ca 3000:-

Bröllopstårtan: ca 1000:-

Sång i kyrkan:700:-

Hotellrum:1000:-

=16 215:-

Men då har jag räknat på 17 000 för att det säkert är några små kostnader här och där.. Typ någon extra duk och sånt..

Men största anledningen till att vi kom undan så billigt var att vi fick hjälp i bröllops pressenter också.. T e x så jobbade Evy och Susanne med familjer i köket, vi fick potatis gratängen av svärfar, tårtor utöver våningstårtan fick vi av Mogges faster, allt kött fixade pappas svärfar fram, Sandra hjälpte till med dukning, festprogram och sprit bytte vi till oss mot våran syskonvagn, klänning fick jag upplagd av Veronika momma och hennes syster bakade tunnbröd och Mona stod i baren. osv...

Så vill man komma undan billigt så kan man!! Så vill ni gifta er men inte ha råd, önska er hjälp som annars kostar i present. Det var värt sååå himla mycket för oss!
Dessutom skrev vi på inbjudan att de som vill ge något gärna få ge en slant eftersom vi har allt vi behöver redan.


Kylen. Sen fanns det vin, sprit och likör också.. resan till Tyskland vart betald på det lilla vi sålde, och ändå har vi ca 20 plattor öl kvar, några lådor vin, sprit och likör kvar.. Så när det är borta har vi tjänat lite mer på att gifta oss ;-) 


Dukningen-Vita lakan från IKEA, servetterna har Sandra (och jag) vikt, bruna löpare=sönderklippt tyg som jag hade hemma, vita vaser och bruna kvistar från Dollarstore, samt massa ljus och ljusstakar.




Den som stod för musiken var ett sk. "en mans band" och det dög det med för folk dansade.


Min kusin och min lilla syster hjälpte också till med en del =)


Och nu lägger jag in lite fest bilder från kvällen:

mmmm gott med en korv stut på natten=) Jag och Kamilla!


Sandra och hennes dejt =)




Cissi!




Sandra, magnus och Cissi


Mogge och kamilla


Sandra Gälliner och en   tysk.... öl =D


*Smack*


Cissi och Kamilla


Jag och pappsen.. Eller Mogges bästefar om man så vill =)


Och eftersom jag inte hittar en enda bild från festen på Sandra, så tar jag och lägger ut en på lilla Stella från middagen istället..Söt unge!

Och jag förmodar att jag kommer att lägga ut ännu fler bilder..Så säg till när ni ledsnat! Inte för att jag kommer att sluta lägga in bilder för det, men försöka kan ni ju ;-)

Kommentarer
Postat av: Mimi

Ja, visst går det att få billigt, bara man är smart =)



När jag gjort bänkarna så har jag strykit 2 lager med gollack över så blir det stenhårt :)

2009-04-21 @ 21:55:20
URL: http://faxbrink.blogspot.com
Postat av: Anna K

Jag kommer inte ledsna på bilder :D Kommer däremot bli ledsen när alla bilder är slut ;P

Gu' va kul och se Cissi! Har inte sett henne sen vi gick i mellanstadiet typ :O Kul att ni har kontakt fortfarande =)

2009-04-21 @ 21:57:32
URL: http://familjengk.blogg.se/
Postat av: Lola

Vårat bröllop gick på 8 tusen ungefär.

43 gäster.



Jag tycker ni fick det tokbilligt med tanke på att ni hade över 100 gäster (väl?). :-)

2009-04-21 @ 22:01:01
Postat av: Linda

Du var en sån himla fin brud! :) fast det har du säkert hört hundra ggr vid den här tidpunkten :)



Du har alldeles rätt i det du skrev i min blogg, och när jag har slutat jobba så lovar jag att jag ska ta vara på tiden som är kvar.

Men jag längtar ändå tills jag slipper den här magen! :)



Kram på dig

2009-04-21 @ 22:13:37
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Marleen

Du måste lära mig vika sådana servetter... :)



(Tack än en gång för en underbar tillställning...)

2009-04-21 @ 22:44:12
URL: http://zasett.blogg.se/
Postat av: Sara

Gud jag tror jag blev lite kär i dig nu! :P Älskar när man kan göra saker som ser lite lyxigare ut - men för en "skitbillig" penning. :D

2009-04-22 @ 07:16:43
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: D

2009-04-22 @ 09:21:03
Postat av: Anonym

Åh vad fina ni är alihopa =) Var inte din mamma där?

2009-04-22 @ 14:57:37
Postat av: Caroline Hanning

Oj vad billigt och bra, såg jättefint och mysigt ut. Vårat bröllop med 100 gäster kostade ca 80.000 men det var det värt=) Stort grattis till er iaf=)

2009-04-23 @ 23:05:58
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0