Detaljer

Kanske ingen som är jätte intresserad men jag är i en ny-gift-bubbla nu.

Bröllopet började klockan 15 i Hoverbergs kyrka, vi gick in till introt av "Håll mitt hjärta" och när vi väl var framme sjöngs sången (tyvärr var kantorn jätte dålig att spela, men han som sjöng var kanon!!)
Efter vi sagt ja och läst våra löften så sjöngs "kärleken förde oss samman" och efter en liten stund vandrade vi ut ur kyrkan som man och fru till "Jämtlands sången"
Jag grät ingenting!! Även om det var nära ett antal gånger, så avledde mina busiga barn mej. Dom skötte sej kanon i kyrkan, dom busade, lekte och hejjade påalla dom kände. =)


Vi åkte bubbla sakta men säkert till Vigge där en del hade anlänt med de flesta åkte bakanför oss. Där hade Evy, Susanne och massa andra fixat med mat, förrätt, bål osv. Allt var perfekt! Vi hade drygt 100-110 gäster och alla verkade trivas och ha kul och ingen var missnöjd med maten (vad vi vet) Man bjöds på
Förätt: Gåeende ost och kex buffé
Varmrätt: älgstek, potatis gratäng, potatis sallad, olika såser, sallad, tunnbröd och dryck.
Efterrätt: kaffe, tårta och kakor.
Nattvickning: Korv med bröd och stut.

Efter maten var det dags för kaffe och tårta och en del höll tal. farfar, Görel, Pappa(!), Tobias, Emma och kanske någon fler sa några väl valda ord till oss.

Därefter var det present öppning och vi är super nöjda med allt vi fick! Och det var ungefär här jag tappade rösten eftersom man ska läsa högt och överrösta alla glada gäster. JAg har fortfarande ingen röst ..

Brudvalsen dansade vi tillsammans och efter det var det en vals till där det var först till kvarn att bjuda upp mej eller Mogge-farfar tog mej och Görel tog Mogge!
Sen dansades det en massa och Mogge var nog populärast under hela kvällen.


Mogge och Görel

Mogge och gammelmomma




Jag och farfar och ett gäng dansanta människor.


Bröllopsnatten spenderades i Persåsen i ett rum där som dom (susanne, svärfar och Carro) hade "rättat till" lite genom att lägga ett halvt kexpaket i sängen och stält upp andra halvan av sängen mot väggen samt vridit ur de flesta glödlampor..Men det var lätt åtgärdat =D

Jag vrt även uppvaktad på min födelsedag i natt jag fick det här fina namn smycket, som Mona gjort själv:




Och presentkort på skopunkten.



Kommentarer
Postat av: Mona

Nu har jag lagt upp lite bilder i min blogg (utan att fråga först) hoppas att det är okey?

Du "erkände" förresten att du har googlat efter bloggen :-D Fru nyfiken i en strut......:-D

2009-04-20 @ 11:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0