Sova/Prata/besök

Ända sedan klockan 16 har Affe tjatat om att få gå och sova. Men jag har vart elak och hållt han vaken eftersom jag inte vill att han ska gå och lägga sej alltför tidigt (då vaknar han efter en stund igen)
Men så tillslut klockan 18 fick han äntligen gå och lägga sej pojkstackaren.
Han har vart jätte hängig idag och mest bara velat lega på soffan med en filt, han har frusit men inte känts varm och knappt velat äta något alls:(

Kelly däremot har vart oväntat pigg och glad! Det har ploppat ut lite ord från henne idag med. Sååå kul!
Hon har bara idag lärt sej säga:
*Så (en standard komentar som Alfons alltid andvänder)
*Tjej (när jag sa duktig tjej, så härmades hon)
*Stella (sa hon när jag frågade om hon kunde säga det)
*Pappa jobba (också sånt som Affe ofta säger)

Hon säger ju lite småord annars också såsom: Tack, titta, tutte, pappa, vovve och gör sej förstådd med att skaka på huvudet till nej och säger mm till ja.
Hon pratar såklart inte rent i de få ord hon säger, men man hör vad hon menar. Det går fort på den fronten just nu :)

Sandra och Stella var hit en stund också. Sandra skulle hämta sitt körkort i Myrviken så då tjatade jag hit dom på en kaffe.
Sa åt dom att inte röra Kelly, men tydligen kunde dom inte hålla sej ifrån henne ikväll...Eller så var det Kelly som inte kunde hålla sej från dom..?
Så den som lever får se, kanske får dom ögoninflammation :/

Åhhh jag hoppas att barnen kryar på sej fort nu! Nog för att dom är rätt go när dom är sjuka men jag tycker så synd om dom när man ser hur dåligt dom mår.

Båda la sej utan problem även ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0