Muta.

Nyss gjorde jag det som alla duktiga och pedagogiska mammor fasar. Jag mutade mina barn, med godis!

Vi var ute och gick vi befann oss en bra bit hemifrån när Kellys ögon började kleta ihop så att hon knappt såg något alls, Alfons ville inte gå hem och vi hade ingen vagn alls med oss. Jag orkar såklart inte bära båda barnen hela vägen hem och det var då jag tog till mutan.
-"Alfons om vi går hem nu så ska vi leka pålekrummet"
-"Nä, gå in gå ut."
-"Kelly har ont i ögonen, så vi måste gå in."
-"NEJ!!"
(Provar en massa andra saker för att få in honom här emellan, men inget som han godtar)
-"Men om vi går in och tittar på Nalle Puh och äter en godis då?"

Då kom han, med en väldans fart.

Och det är näst intill omöjligt att ge bara ett av barnen godis, så Kelly fick såklart också en godis.
Så fort hon såg godisen slängde hon ut nappen och sken upp i ett jätte smil..Gos ungen!

Så nu sitter barnen i soffan och tittar på Nalle Puh medans dom suger på en varsin klubba..

Man måste få ge sina barn något gott mitt i veckan ibland!
Det behöver nödvändigtvis inte vara just godis, men nu var det det enda som skulle ha funkat för att få med Alfons hem innan Kellans ögon klibbat ihop totalt, så då fick det bli så.

Nu vet jag att barnen sitter som små ljus till klubban är slut, så jag tror att jag ska kolla på ett avsnitt av "Andra avenyn" under tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0