Härligt med tätisar!!

Visst är det helt underbart att ha två barn tätt, inget snack om den saken!
Det kanske inte framgår så ofta här i bloggen, hur glad jag faktiskt är över mina små troll ungar. Och att jag dessutom inte ångrar en enda sekund att jag skaffade dom tätt (13 månader emellan dom)

Det var inte jätte planerat att vi skulle ha dom så pass tätt, men att vi ändå hade pratat om täta barn, gjorde inte att vi vart specielt chokade över plusset på stickan. Alfons var bara 4 månader när jag vart gravid igen, jag ammade och ingen var väl direkt beredd på att vi på julaftonen skulle berätta för dom att Alfons skulle bli storebror. Vi tog kort på Alfons i en body som det stod "storebror" på, som vi sedan la i kuvert och gav som julklapp. Det fanns inte någon så liten strl. på någon sån, så vi fick helt enkelt ta en vanlig vit och skriva med tuschpenna.
Mest posetiva reaktioner från alla faktiskt, även om många vart aningen förvånade :)


Vi har många kämpiga dagar med bråk, skrik, svartsjuka och slagsmål.
MEN, när barnen leker bra tillsammans, skrattar tillsammans, gosar tillsammans, myser med mamma och pappa tillsammans, pratar med varandra ( på deras språk) då glömmer man allt bråk som kan ha varit bara några minuter innan. Då leker livet!
Att man sedan kan se hur dom lär sej av varandra, apar efter varandra och som Mimi(www.faxbrink.blogspot.com) skrev i sin blogg att dom utveckas tillsammans är ännu bättre!
Och en stor bonus är att dom kan ärva av varandra (eller Kelly av Alfons iallafall) utan att kläder, skor och liknande hinner bli omordernt.
Det är heller inge jobbigare att fixa mat till 2, byta blöja på 2, klä på 2 eller leka med 2, än vad det hade vart med bara 1.

Det jobbigaste, iallafall i början, var att ta med 2 om man skulle bort med bilen, om man skulle upp för trappor med 2 (Alfons hade ju just lärt sej gå när Kelly kom) eller på affären med 2 (det finns j oftast bara plats för 1 i kundvagnar)
Men det är värdsliga problem! Sånt löser sej på ett eller annat sätt..

Det är jätte bra att ha täta barn. Jag skulle inte byta med någon annan! Jag har de bästa barnen som finns och jag älskar dom över allt annat..
Tänk er själv att bli överöst med pussar och kramar från 2vackra barn varje dag, vem vill inte ha det så?!

Så avla! Skaffa tätisar! Ni kommer älska det!


Dom äter till och med tillsammans ;)

Kommentarer
Postat av: Lola

Nänä, aldrig att jag skaffar barn tätt! :-)

Jag är så nöjd med att det kommer bli 9 år mellan mina. :-)



2008-09-11 @ 22:13:25
Postat av: Linnea

Mmm...tack:) Nu känns det lite bättre;)

2008-09-12 @ 06:30:37
URL: http://ninnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0