Den där Fredags känslan...

..som jag surrade om i mitt förra inlägg. Den försvann rätt fort :( kelly la sej och sov ca 10 minuter, sen gallskrek hon.Gallskrek! ca 30 minuter senare tog jag upp henne i tron om att något var fel. Det var det inte.
Ytterliger 30 minuter senare var det dags att lägga båda mina, i vanliga fall, söta barn. Alfons gjorde nämligen allt för att få Kelly att skrika. Sparkas, slåss, knuffas och ta hennes leksaker, mitt framför mina ögon. Så jag tog varsitt barn uner varsin arm, borstade deras tänder och hivade dom i säng..Båda skrek, som tokar! Jag höll på bli galen.Efter en tid tog jag tillslut upp Kelly, igen, så att Alfons skulle få somna så vi satte oss och kollade på Idol.
Och då..Tillslut, när det tystnade uppe på Alfons rum, så kom Fredags känslan tillbaka igen, som ett brev på posten.
Kelly och jag låg skavfötters i soffan, alldeles tysta, och stilla, båda två och bara mös framför Idol. Det var så himla mysigt!
Det behövs verkligen inte mer än så för att man ska må riktigt bra..Inte om man heter Caroline Macknow iallafall..åhhh..

Snacka om Fredags mys!

Kommentarer
Postat av: Mimi

Jo, den fredagskänslan minns jag från när M jobbade kväll, SÅ underbart!! Jag kommer och städar i m, bara du tar han om mina små änglaliknande illbattingar under tiden =D

2008-09-04 @ 21:12:53
URL: http://mammamimi.blogg.se/
Postat av: Mimi

Visst ja... Glömde skriva att jag är lite avis på er myskväll i soffan! V kan fortfarande inte sitta i soffan, däremot hoppa,klättra och dansa tillshon ramlar ner och slår sig. Fast efter nog många hjärnskakningar kasnke hon blir lugn (däckad) och myser lite med mig :D

2008-09-04 @ 21:14:46
URL: http://mammamimi.blogg.se/
Postat av: sara

Det ärä så trist att folk ska lägga sig i! Så länge man inte gör illa barnet eller är elak mot dom så tycker jag inte att folk ska bry sig! Det är ju knappast synd om dom när dom skriker så där... Barnen gör ju allt för att få sin vilja fram! Dom är smarta dom små monstrena ;) haha!

2008-09-04 @ 22:15:46
URL: http://sarasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0