Bakar.

Håller på att baka. Har just gjort en socker kaka med saffran i och just nu står det muffins i ugnen..Fast i en enda stor form. Hade gjort dubbel sats med choklad muffins och såg sen att jag inte hade formar så det räkte, så det fick bli i en sockrkaksform i stället..Har dessvärre ingen som helst aning om hur länge den ska vara inne..

Dagis idag gick jätte bra, idag med.
Imorgon ska jag vara där tills klockan 10.30 och sen ska jag gå hem, och lämna henne.
På Onsdag är det dagis foto som står på schemat och jag har ingen aning om vad jag ska sätta på barnen för kläder!!
Jag vill ju att dom ska vara finklädda, så jag funderar på att klä upp dom riktigt. Alfons i slips och skjorta och Kellan i klänning. Ska det va, så ska det va eller hur?
Eller är det överdrivet att klä upp dom i det?

Förra årets foto på Alfons såg han ut så här:

Kavaj, jeans och en iron maiden t-shirt..Lagomt fränt och uppklätt.

Kelly tog bild på kyrkis när hon bara var 3-4 månader, hon såg ut så här:


Klänning...Hon ser så rolig ut på den här bilden. Vindögd och rödflammig =)
Dessutom skulle hon sitta på en pall utan ryggstöd..Hon kunde inte sitta själv alls vid det här laget, och hade helle ringen lust att titta upp mot kameran. Men så här vart iallafall resultatet :)

Vad ska ni ha på era barn på dagis/skol fotot?
Kanske är jag som är fjantig som tycker det är så viktigt..

Nalle Puh rullar på tv:n nu och båda barnen gillar den filmen..Bara för att jag inte gör det så klart ;)
Snart ska vi gå ut, bara min jätte muffins blir klar nångång så..

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Självklart ska det kläs upp även här till fotograferingen. Fast hur har inte jag heller bestämt än...

2008-09-15 @ 13:53:56
URL: http://gardvall.blogg.se/
Postat av: Desirée

Som min mamma alltid säger... barn är barn och dom ska se ut som barn på fotona också =) Hon klädde upp mig lite grann men sen fick jag vara hela dagen. De blev inget fixande innan kortet. Som alla andra föräldrar sa till fröknarna att dom var tvungen att kamma håret på dom och dom skulle ha en viss frisyr osv.. Så tycker inte jag. De blir som de blir lixom =)Blir nog dom bästa bilderna då tror jag.

2008-09-15 @ 14:23:41
URL: http://mammatillmelvin.blogspot.com
Postat av: sara

Felicia hade en klänning förra året som hon fick byta efteråt för det är knappast beskvämt att springa omkring i en sån och jag tycker det är viktigt att dom är lite uppklädda :) Iaf min unge ska ha finkläder! :)

2008-09-15 @ 18:34:20
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Chatrine

Klart dom ska va lite uppklädda på dagiskortet :)

2008-09-15 @ 20:03:29
URL: http://chatrines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0