Hur var mina graviditeter??

När fick du reda på att du var gravid? MEd Alfons var jag i v.11 och med Kelly i v.10.
Blev det en chock? Ja det blir det väl alltid när man får reda på att man har ett liv i magen..Fast en possitiv chok båda gångerna..Även om ingen av dom var direkt "planerade" 
Hur gammal var du? Med Alfons 21 med Kelly 22. 
Hade du mycket halsbränna? Nej, men rätt mycket sura uppstötningar..Usch!
Spydde du mycket?Inte en enda gång med någon! Men illamåeenda på kvällarna i början.
Hade du mycket foglossning? Ohhh ja! Värre med Kelly, men Alfons var inte att leka med den heller.
Ditt sf mått som störst? Alfons:37 cm. Kelly:Vart fan är hennes journal?!
Har du fått bristningar? Japp, alldeles för måna=( Dom är små, men många, inte sånna där lila.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde att det var pojkar båda gångerna, även Kelly som vi kollade könet på vid UL. Litade inte på Ul:et
Vad hoppades du på? Ärligt så hoppades jag båda gångerna att det skulle vara pojkar..MEn det var bara för att det finns mer kill namn än tjej namn.
Gick du över tiden? 17 dagar med Alfons. 
Födde du för tidigt? Vart igångsatt 2 veckor tidigare med Kelly.
Hur var förlossningen? Alfons var en mardröm, 36 timmar och slutade med tång. Kellys var helt kanon, lite trögt i början men på slutat gick det JÄTTE FORT! 
Blev du sydd? Massvis med Alfons (MASSVIS!!) 2 yttre stygn med Kelly.
Dragen med sugklocka? Nej dom tog tången på en gång med Alfons..? 
Hur många var inne i förlossningsrummet? Med Alfons var det många där, kanske 6 stycken med KElly var det 2.
Hade du någon nära med dig? Ja Mogge såklart! Fast med Kelly filmade han mest så kanske hade vart bra och haft med en som höll handen ;) 
Vilket BB födde du på? Östersunds BB
Hur stor var bebisen? Alfons: 3500g och 54 cm. Kelly 3170g och 47 cm.
Vad fick den heta? Alfons Mogge Eskil. Kelly Elin Madicken.
Var allting värt det? Ohhh ja! Har aldrig ångrat mej en enda sekund! Att ha barn (iallafall mina) är jobbigt, men ack så roligt och underbart! Jag älskar mina ungar och skulle inte byta dom mot nåt i världen! Alfons och Kelly är mitt allt, det är dom jag lever för!

Utmanar: Mimi, Linnea, Sandra, Dessan, Monia,  och alla andra mammor som läser :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0