Te, äpple och barnledig!

Japp, så är läget just nu..Eller så barnledig som man kan vara med båda barnen hemma (Dom sover)

Huset är alldeles nyss skurat så nu får det så lov att vara helgstädat här hemma!

Ikväll/eftermiddag har jag försökt få Alfons att gå på pottan, men han vägrar, i vanlig ordning:(
HAn vart utan blöja sen dess att vi kom in efter dagis (alltså ca 4 timmar) jag gav han extra mycket att dricka så att jag skulle vara säker på att han skulle vara kiss nödig..Det var han också, emn så fort han ser att jag står berädd med pottan, så vägrar han, då håller han sej istället..Tillsut såg jag att han började kissa på golvet, så då skyndade jag mej dit och satte han på pottan...Då knep han och vägrade kissa mer. Det han bara komma en liten, liten skvätt på golvet så jag VET att han skulle behövt kissa mera.
När vi gick upp för att duscha hade han fortafarande inte kissat något mer, så då bad jag han kissa i duschen (jag vill inte att han ska få ont för att han håller sej heller) och då kom det massvis p åen gång. Det var allt han kissade idag, han som brukar kissa så himla mycket annars :(
Och nu innan han skulle gå upp och lägga sej (han var fortfarande naken) så såg jag att han började ta sej för rumpan, en sekund senare kom han och sa att han ville ha en blöja. Satte på han blöjan och han bajsade direkt. Förrut har även bajset hamnat på golvet när han vart utan blöja..Så hur ska jag göra?! Jag vill ju att han ska vilja kissa och bajsa på pottan, men jag tänker inte tvinga han!! Pottan ska inte vara något farligt som man inte vill veta av, den ska vara kul och uppskattad! Han sitter gärna påpottan, men han gör ALDRIG något i den..

Tips?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så svårt det där! Vi hade det lika med Devin tills vi faktiskt satte pottan framför tv:n. Först satt han med byxor och allt på bara för att vänja sig osv.. Samma sak med toan, han vägrade, men satt han med blöja på och bara provade på fick han en belöning osv.. Nu kissar han bara på toa (enbart om det är sån där ring på) förutom när han sover. Men han bajsar inte där, bara en gång, utan håller sig istället tills jag tar på blöja efter ett par dagar... Det äär nog att vänta ut dem och uppmuntra samtidigt. Ta små steg och inte pressa tror jag iaf..

2008-10-09 @ 20:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0