Snart kommer nog Emilia!

Emilia ska ju vara barnvakt åt Alfons och Kelly i eftermiddag när jag ska på möte inne i stan..Innan ska vi hinna med några koppar kaffe och massa surr :)

Mötet jag ska på är ett informations möte om lärlingsplatser. Ska bli spännande att se vad det är för något, vad man tjänar och vad för jobb man har att välja på...Tyvärr så är jag skriven (och bor) i Bergs snåla komun, och dom har såklart dragit ner på sånna här saker :( Men han på Lärcentrum i Svenstavik sa att det gick att söka och att dom prioriteade dom utan gymnasie utbildning, så prova ska jag banne mej göra! Får jag ingen lärlingsplats, så fortsätter mit jobb sökande.

Jag gruvar mej lite för att lämna barnen i dag..Inte alls för att jag miss tror Emilia och inte tror att  hon klarar av det, snarare att barnen ska slite ut henne så att aldrig mer vill komma hit, någonsin! MEn jag evt att Emilia är kanon med barn och hon har dessutom vart vikarie på Affes dagis (innan Kelly gick där) så hon lär nog kunna behärska mina små illbattingar ;)

Mitt paket från Ellos hade kommit idag med, ligger på ICA och väntar..ska hämta det innan jag åker till stan sen..

Nu rev Alfons ner något, det lär högt, måste kolla vad det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0