Skolmaten.

Igår var det väl det där programet om skolmaten va?
JAg mssade det men har sett reklamen för det några gånger, verkar inte vara bra mat skolbarnen får nu för tiden!
Själv älskade jag maten när jag gick i  skolan, men det är inte samma mat nu som det var för 8 år sedan, tyvär.
Som jag läste i en annan tjejs blogg: Konstigt att fängelsematen är bättre än skolmaten!! Ska det verkligen vara så?!
Nä barn som växer behöver bra mat och de som sitter i fängelse förtjänar inte inte ens mat, många av dom tycker inte jag gör det iallafall....

Vi som bor här i Kövra har tur. Skolan har en egen kock som gör det mesta i från grunden=kanon mat!
Varje höst får vi föräldrar till barnen på skola och dagis lämna 1 liter lingon som han sen kokar sylt av. Kavlitets mat!

Tänk om alla skolar och dagis kunde ha det så!

Nu ska jag gå upp och kolla om Affe är vaken..Trött kille fast han somnade strax efter klockan 6 i går kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0