Hemska dag =´(

Dagen började bra med att petra kom hit efter att hon lämnat Ellen på dagis, hon stannade till Ellen skulle hem igen. Då kom Sandra och Stella hit och vi for för att köpa lite mer kläder som Ellen haft..Allt bra än så länge. Men så fort vi kom upp till Petras gård var helvetet i gång..Alfons skrek och grinade, sparkades och vägrade att kliva upp från backen. Han ville inte vara ute och han ville inte vara inne..Så höll han på läääänge och väl, tillslut brast det..För mej. Jag grät och grät och kände att jag inte kunde kontollera min egna son och att jag inte orkade mer. Så där satt jag bredvid Alfons och försökte få han lugn..Och mej själv med för den delen. Men det gick inte!
Efter att tag kom Sandra ut och lyckades lugna han (och mej) och fick med han in. Väl inne så var helevetet löst igen.. Alfons tjurade och jag med..
Kellan har vart grinig emellanåt eftersom hon knappt fått någon uppmärksamhet alls och nu ligger hon och skriker i sängen..Att hon nu ligger i sängen och gall skriker känns lite som att det är "droppen" JAG ORKAR INTE MER! jag blir tokig!
Vad ska man göra  när inget duger?! JAg har huvudvärk så jag knappt vet mitt egna namn och Mogge är på jobbet så klart!..Visserligen har han erbjudit sej att komma hem om jag vill, men då känner jag  mej svag. Jag vill kunna klara det här, jag är ju mamma, en mamma ska klara av sånt här! Men jag gör det snart inte längre..


Less på mej själv som känner så här!
 =´(

Kommentarer
Postat av: Chatrine

Huvva, låter inte nå skoj! Men ibland kanske man behöver lite hjälp när man inte orkar mer? Det är inge fel med det,skulle jag vart du, skulle jag ringt hem Mogge!

2008-10-21 @ 19:15:43
URL: http://chatrines.blogg.se/
Postat av: Joanna

huvva! men carro,det är faktiskt inte fel o ta emot hjälp..skönt att mogge är på väg hem iaf (eller om han kommit hem) ta hand om dej.. krams

2008-10-21 @ 20:10:13
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Ullis

Vännen min va inte så stolt för att vara den bästa mamman ska man be om hjälp sånna här dagar.. Du orkar inte barnen känner att du inte orkar de blir bara KAOS!! Härligt att mogge är på väg.. Hoppas kvällen blir bra lite mys du o Mogge kanske?=)!



2008-10-21 @ 21:00:53
Postat av: Emilia

Du kan ringa när du vill, jag kommer, om jaghar möjlighet...vi kvinnor ska hjälpa varandra!! Vad händer i morgon? Hör av dig! Kram

2008-10-21 @ 22:01:43
Postat av: Sandra J

Skönt att vara till hjälp, blir lätt att man känner att man är lite till hjälp brevid en supermom som du..! Som jag har sagt tusen gånger, jag skulle inte ens orka halva tiden du har orkat men det är förmodligen ingen tröst. Du har det ju likadant imorgon även fast du har vetskapen om att vi vänner tycker du är toppen och inte alls skulle stå ut som dej varje dag.

Skönt att Mogge kom hem, det behöver du! Ni är två om barnen även fast han har ett arbete.



Snart är det torsdag och packning av bil med färdriktining - "shopping-utan-barn"!! =)

Intala dej det så är lättare DEN här veckan iaf gumman.

2008-10-21 @ 22:45:34
URL: http://nogg.se/sajo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0