Nu så...

Nu har hela dagen gått och jag sitter här igen:)

Läkarbesöket idag gav inte så hemskt mycket faktiskt, han ville inte sjukskriva mej eftersom det jag vill göra är att jobba. Det blir lite svårt att sjukskriva någon som mår bra av att jobba tyckte han, och jag håller med. De andra som vill bli sjukskriven vill ju oftast bli sjukskriven FRÅN jobbet jag vill bli sjukskriven TILL jobbet, eller vad man ska säga..Det jag inte vill är att vara hemma utan avlastning.
Men Mogge har bestämt sej för att vara hemma den här veckan och hjälpa till att få iordning allt som jag vill ha gjort innan julen och med det släpper nog lite av den panik jag känner över att inte få något gjort när jag är själv med barnen.

Kellan gick det inte heller så bra för idag :( Hon hade svullna halsmandlar, lite röd i ena örat och (det värtsa av allt) hon är så svullen i tandköttet att man knappt ser de övre farmtänderna. Stackars tjej! Hon kan så klart  inte äta och dricka när hon förmodligen har super ont. Började hon inte äta snart igen skulle vi komma tillbaka.
Hon fick även något recept utskrivet på en bedövningssalva som vi skulle smörja hennes svullna tandkött med, den skulle vi ha hämtat ut på apoteket i stan, men tack och lov hade Susanne det hemma när vi var och hälsade på, så vi slapp åka till stan. Tack snälla du! Och tack för att du nominerade mej till blogg SM :)

Nu har vi iallafall städat ur köket, skåp, kakel, skafferilådorna, bänkar och skåpluckorna är rena och fina...BAra sopskåpet kvar, men det tar jag imorgon.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!

Jag hade tandköttsinflamation när jag var liten, det kom och gick, hade det ofta i samband med förkylningar... minns inte vad man gjorde åt det förutom att jag var tvungen att borsta tänderna efter varje gång jag ätit:( Ont! Kanske kan det vara det? Hoppas att det går över snart iaf.

2008-11-25 @ 12:26:50
URL: http://bbsbrud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0