Vilken värme!!

Gud vilken härlig dag det vart! Sol från det att man klev upp och än är det fortfarande varmt ute (önskar att jag hade en bärbar dator så jag kunde sitt aute och läsa bloggar ikväll)

Dagen började iallafall med ett besök på Willys för att fylla upp våran kyl och frys. Efter vi vart där burnade vi till Borgen (här i Oviken) för att vad jag trodde fika. MEn så vart det inte (inte bara iallafall) Vi vart nämligen bjudna på grillspett och hemma gjord pärsallad, hur gott som helst. TACK!
Vi var en hel drös med mammor och barn där som mös i solen. Alfons var nöjd att det fanns både sandlåda och gunga (gunga har han vart livrädd för, men i Måndags på dagis kom han tydligen över sin rädsla)
Så förmiddagen var kanon!

På eftermiddagen var det tänkt att vi skulle bli bjudna på middag hemma hos svärmor, men grävaren som skulle planera våran gård ringde och sa att han var på väg..Så istället var vi hemma och tittade på när han gjorde fint på våran gård. Vilken skillnad det vart :)
Dessutom så fick vi besök av Petra och Ellen (Ellen är en tjej på Alfons dagis, Petra är hennes mamma) Så vi fikade, åt glass, drack kaffe och surrade en massa medans vi tittade på Mogge och grävaren medans dom jobbade. Vipps så var klockan halv fem och det var dags att laga mat och äta. Petra och Ellen for hem, vi åt och efter maten fick barnen sej ett välbehövligt bad efter dagens bravader i sandlådan.

Nu sover båda och Mogge är nere och skruvar med bilen...Och jag, jag sitter här alldeles ensammen ;)

image359
Hann ta två kort innan bateriet i kameran dog imorse. Här är ena...

image360
...Och här är andra! Alfons på den lilla elmoppen han fick av oss när han fyllde år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0