Sannslöst...

Ja det är sannslöst vad Kelly har förändrats sen dess att jag for till Umeå. Hon är inte minnsta mammig, sover hela nätter (kan vakna till någon gång på kvällen och vill ha vatten, men annars sover hon till runt 8.30) och hon reser sej upp mot allt och alla. Hoppas det här med att hon inte är mammig håller i sej! Ja, och att hon sover hela nätter så klart!

Idag har vi vart en sväng till Storhallen där Mogges farfar bodde och hälsat på svärfar och hans syster som var där och ordnade med begravning och liknade..
Tanken var att vi skulle på 30 års kalas hos Mogges "låtsas bror" men ingen av oss kände oss riktigt fräsch i magen i förmiddags, så vi skippade det.

När vi var i Storhallen fick jag ett sånt där "annfall" över bröstet och magen igen, jag fick ett sånt när jag var i Umeå också, så det dom på sjukvårdsrådgivningen hade sagt var magkatarr, trodde läkaren i Umeå var stress relaterat.
Fick även ännu ett till nu på kvällen medans Mogge la Kelly och naturligtvis så ramlade Alfons och slog sej undertiden, och gud vad jag kände mej hjälplös när jag inte kunde ta mej till han för att trösta när jag hade så ont och knappt kunde andas (eller jag vet att jag kan andas, eftersom läkaren som tog hand om mej i Umeå kollade syresättningen och den var bra, men det trycker så hårt på bröstet så det känns som jag inte får luft)
Jag tror att jag måste kolla upp vad det är för något eftersom jag blir helt oförmögen at göra något alls :(

Efter att vi kom hem från Storrhallen var vi ute, och rätt vad det var så kom grannens tjej och hennes dotter ner och höll oss sälskap nu på eftermiddagen. Ronja (dottern) ville inte gå hem så hon var här och likte med barnen ända tills dom skulle lägga sej, sen kom min barnmosrka och hämtade henne här hos oss, det var Ronjas mormor :)
 
Vi har även rensat lite i källaren och fyllt Transan (våran gamla Ford Transit) med skräp..
Och nu sitter jag här och Mogge är ute och tar ett ryck i skogen..

Bjussar på lite bilder.

image261
Den här köpte jag till barnen innan jag for till Umeå. Kelly hittade ett annat sätt att andvända den på-som bit ring!

image262
Alfons jätteglad (tydligen) hemma hos Evy när jag var i Umeå.

image263
Alfons hjälper pappa i skogen när inte mamma är hemma och kan hjälpa =)

image264
Alfons hade ju såklart somnat om i våran säng när inte jag hade möjlighet att gosa med han, annars sover han ALDRIG i våran säng..

image265
FArfar och KElly i Storhallen idag.

image266
Alfons lite surmulen idag.

image267
Rump skateare ;)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Urs vad jobbigt, med katarren eller vad det e. Gissar att det e både det och ångest låter det som...stressångest....men ingen expert e jag. ...men har ju lite koll i alla fall. Kram

2008-05-10 @ 21:34:57
Postat av: Mimi

Hoppas att magen ger med sig (eller vad det nu är)!
Skönt att Kellan är mindre mammig nu och vilken lyx att dom sover så länge!! (INTE ALLS AVUNDSJUK!! "#¤%&"#¤%"&/¤#%"&)

Skönt att op är gjord nu och att familjen överlevde din "semester" :)

2008-05-13 @ 12:43:16
URL: http://mammamimi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0