Måste fråga...

Nästa Lördag ska vi på Moggas farfars begravning. Nu är det tydligen så att det verkar som att svärfar inte vill att barnen ska följa med...?!
Själv tycker jag att det är själv klart att barnen ska med, det var ju ändå deras gammalfarfar ju!
Är det respektlöst mot dom om vi tar med barnen ändå?
Eller är det dom som är respektlös mot oss, som vill att vi lämnar bort dom under tiden?
VAd skulle ni ha gjort?

Hur det än är så tycker inte jag att man bjuder bara vissa delar av en familj, utan bjuder man en så bjuder man alla i en familj..Eller?

Omständigt värre!

Kommentarer
Postat av: Mimi

Jag tycker som du... Dessutom så kan barn lätta upp en jobbig stämning! Jag hade med Devin på Magnus farmors begravning när han var ca 9 månader och han blev derkligen en ljuspunkt där!

Jag tycker att man bjuder alla, inte bara de som passar för stunden...

2008-05-17 @ 19:43:19
URL: http://mammamimi.blogg.se
Postat av: Gärdvall

Är han rädd att de ska "störa" i kyrkan? Det är väl det enda skälet till att de inte borde följa med i så fall. Men som Mimi skriver, så kan de ju lätta upp stämningen också.

2008-05-17 @ 21:27:43
URL: http://gardvall.blogg.se
Postat av: Susanne

Självklart så ska ni ta med er barnen... Ställ ultimatum. Antingen kommer ni alla eller så ingen.
Om det var Morgan som hade sagt nej då var det en annan sak, men nu är det inte så, så då får "svärfar" finna sig i det tycker jag. Var noga med att betona att han INTE ska behöva hålla reda på dem utan ni gör det själv och blir det ev gråt så går ni ut. Det lär nog inte bli så väldigt mycket folk som kommer heller, så jag ser inte problemet... Stå på er!

2008-05-17 @ 21:44:20
Postat av: Linnea

Tycker absolut att ni ska ta med barnen!
Det är nog jättebra för dom att få vara med, spec om det är någon som stått barnen nära. Även om dom fortfarande är väldigt små så blir det nog lite lättare för dom att förstå vad som händer när man dör, än att folk bara "försvinner" helt plötsligt.

2008-05-18 @ 08:51:35
URL: http://ninnea.blogg.se
Postat av: Desirée

tycker precis som Linnea!! De är lättare för barnen. Och ni är ju en familj! Självklart ska dom med tycker jag. Hoppas de går bra!

2008-05-18 @ 17:25:19
URL: http://glitterfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0