Mamma fika, nyfriserad och ja, det var nässel utslag.

Imorse var ju Alfons till läkaren med Mogge och där konstaterade dom att det var nässelutslag som han hade och dom smittade INTE, så det var ju skönt att höra. Jag vill ju inte att han ska vara sjuk när han fyller år ju. Han fick någon medicin mot klåda iallafall..

Och jag fick mitt efterlängtade fika med mina vänner och deras barn, det var Emilia och Erik, Ullis och hampus, Rebecca och Wilma, Anna och Nova..Och jag och Kelly så klart (Mogge och Alfons fick sej lite fika när dom kom hem med)

Efter alla mammor och barn åkt hem så bestämde jag att jag skulle följa med Emilia hem för att inte bara sitta hemma, det var mycket trevlig! Vart bjuden på både mat och fika, så jag tror jag ska åka dit fler gånger i middags tid ;)

Nu ikväll när Alfons satt i mitt knä framför datorn och tittade på Jason Mraz fick jag sånt sug att ta saxen och klippa av mohawken som hade blivit alldeles för lång. sagt och gjort. Jag greppade tag i saxen och klippte. Han vart sååå fin!

Bilder från dagen:
image292
Nova och Wilma "bråkar" om leksakerna :)

image293
Hampus och KElly ville mest fika;)

image294
Emila och Erik fikade också.

image295
rebecca och Wilma (som bara smilar när kameran kommer fram)

image296
Nova och Emilia och Erik..

image297
Kelly står och tittar på Zeb (Emilias hund)

image298
Nyfriserad snygging!!

image299
Så här ser Kellan ut när man säger "tittut"  :D


Kommentarer
Postat av: Mimi

Vad skönt ändå att det var nässelutslag!! VÄen fast det är lite jobbigt även med det :(

Vet du! I m gäller det!! Hoppas att man får se Kellys "tittut-min" då! :D

2008-05-20 @ 19:38:37
URL: http://mammamimi.blogg.se
Postat av: Sandra

Haha ja jag får hålla igång nu:) Hehe!
Fina kort från dagen ser jag, vill också ha tid med mammafika:) Får se om vi kan styra upp något snart nu då!:) Skönt att det inte var något som smittades då så Alfons kan ha främmande nu när han fyller år:)
Kram

2008-05-20 @ 22:40:10
URL: http://lillis85.blogg.se
Postat av: Linda Mikaelsson

Hej! Kikar förbi lite ;)vilket tevligt mamma-
fika ni verkar ha haft idag. Borde också ta och samla ihop mina mammavänner till nåt sånt.
Såg bilden på Alfons utslag, precis så hadde Albin i den åldern också. Stora utslag som flyttade runt liksom, men det försvann på några dagar och sen har vi inte sett det någe mer. Hoppas han blir bra snart.
/ Linda

2008-05-20 @ 22:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0